montering af dampspærre?

Hej

Jeg er igen med at lave førstesals, og jeg har et par spørgsmål til montering af dampspærre

1 : (kan ses på billede 1) som man kan se, er der en indervæg på ca 70 cm, som ender med en træbjælke, før loftet start, jeg har lavet stolper, som er 40 cm fra vægen (der kommer der isolering i), jeg har monteret dampspær ned af loftet og ud til træbjælke (men ikke ned til vægen), spørgsmålet er så, skal jeg så sætte dampspær på ned af den stolper? (vis ja, skal det så ikke hend til væggen forneden ?) eller skal jeg sætte mere dampspær på ved træbjælke, så jeg kommer ned til vægen ?

2 : (kan ses på billede 2) på enden endegavlen, skal der laves en forskalling, men skal der dampspær på efter isolering eller før (helt op af vægen), vis det er efter, hvordan skal jeg så lave den forenden ?

på forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din dampspærre skal bare tætnes ud til facadevæggen, du skal ikke montere damspærre på dine skunkstolper.

Ved gavlen skal damspærre køres helt ud til gavlvæggen, men rejser du en ny indvendigt isoleret væg som, skal den faktisk bare tætnes til dampspærren i den væg.
det vil sige at jeg skal forlænge dampspær på ved træbjælke, så jeg kommer ned til vægen ?

der skal en ny indvendigt væg på 140mm, som blive isoleret, men kan du ikke lige ud dybe det lidt mere ?

"skal den faktisk bare tætnes til dampspærren i den væg." <--- for der jeg ikke lige med på ?

Jeg skal til og i gang nu, så vis der en der kan svare på de sidest ting, så ville det være fedt

(kan ses på billede 1) som man kan se, er der en indervæg som er ca 70 cm høj, som ender med en træbjælke, før loftet start, jeg har lavet stolper, som er 40 cm fra vægen (der kommer der 400mm isolering i), jeg har monteret dampspær ned af loftet og ud til træbjælke (men ikke ned til vægen)
spørgsmålet er så, skal jeg så ikke sætte dampspær på ned af den stolper?(vis ja, skal det så ikke hend til væggen forneden ?) eller skal jeg sætte mere dampspær på ved træbjælke, så jeg kommer ned til vægen ?

på forhånd tak
Hvis du isolere på indersiden af den 70 høje væg, så skal der etabeleres en damspærre foran denne, så så tapes tæt til den damspærre du har i selve taget.

Den damspærre du sætter på den skunkvæg, skal faktisk hvis det var korrekt monteres hen langs "loftet" i stueetagen også gøres tæt ude ved ydervæggen.
Ved ikke om det hjælper, men dampspærren skal monteres på den varme side af isoleringen. Du kan tænke det som en plasticpose som skal holde vand inde i huset, hvordan vil du få denne tæt. Det gør du ved at den er forbundet til eksisterende dampspærre eller til den "tætte" bagmur af din ydervæg. Det betyder at du skal have kontakt hele vejen rundt om dit hus og denne ikke bør brydes. Vi har desværre set mange eksempler på at man stopper dampspærren ved gulvet på 1. sal eller oversiden af de bjælker som er monteret, hvilket resultere i meget kolde gulve på 1. sal i hele vinterhalvåret. Du er velkomme til at skrive en besked her inde hvis du vil vide mere. Håber dette hjælper lidt.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis