Trådløst internet - nyt navn

Hejsa.
Vi trådløst internet her i huset (via min arbejdsgiver). Internetforbindelsen hedder pt. "wireless", og spørgsmålene er nu:

1. Hvor og hvordan ændrer jeg navnet til noget andet ?

2. Hvor og hvordan sætter jeg en kode på, så ingen uvedkommende kan bruge "mit" net ?

Venligst detaljeret svar, da jeg er it-nybegynder.....

Mange tak for hjælpen.

Gitchen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

I bunden af dit modem står der en kode ( i mit tilfælde Netgear og koden er for mit vedkommende 192.168.0.1 har forøvrigt opdaget at det er det samme nr. på de 2 modems jeg har haft med at gøre ). Nå men videre står der sikkert også et password du skal taste ind.

Nu starter du med at gå på nettet, så taster du nummeret i bunden i browser linjen, derefter får du en ramme op hvor du skal taste f. eks. "admin" ( står også i bunden af dit modem ), derefter taster du password i næste linje. ( tryk enter ) og du får et billede op der hedder settings.

Marker " Wireless settings " og du får en side op hvor du kan kryptere og navngive.

Du skal ned i "securiting options" og så har du nogle forskellige valgmuligheder. jeg har en "wpa-psk" kode på min, ved ikke hvad der sker hvis du tager en af de andre.

Derefter går ned til et felt der hedder "preshared-key" i feltet skriver du så det navn du vil have og trykker til sidst på knappen "apply". så skulle det være ordnet.

Nu ved jeg jo ikke om det er en Netgear-router du har, så det kan jo være det er anderledes på andre fabrikater.

God fornøjelse og held og lykke

Mvh Finn

Alle informationer du skal bruge står i manualen.
Både adressen og adminkoden.

Når du, med disse to ting har fået adgang til din router, kan du ændre SSID, som er navnet der bliver "vist" når man søger på trådløse net.

Du kan også ændre sikkerheden i routeren, således at dit net ikke er åbent. Brug manualen.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej

FinnGevind skriver at du kan ændre netværks navnet ved at ændre "prescared key" men det er IKKE rigtigt - det er nemlig den krypteringsnøgle som dit netværk anvender, og den skal du  IKKE  ændre med mindre du nøjagtig ved hvad den er i øjeblikket. Hvis feltet står tomt kan du selv lave en nøgle eller anvende det der kaldes "preshared key" men pas på hvad du gør der !!!

Derimod er det "ssid" som er navnet på dit netværk og det er det du skal lave om til det du ønsker da det nemlig er det navn du ser som netværksnavn.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
her er en meget fin guide som cybercity/telmore har
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/bredbaand/opsaetning/router/index.aspx
Du skriver du har en trådløs router via din arbejdsgiver - det har jeg også.

Det kan betyde at du ikke kan ændre noget som helst - styret af dit firmas IT-afdeling ( sikkerhed )

Sådan er det med min - jeg har så fået tildelt en IP-adresse og en router med hardware firewall og et h.......... langt kodeord. Jeg har så også mulighed for direkte access til firmaet via en VPN forbindelse.

Alle , der bruger forbindelsen skal have koden opyst af mig - men er den først en gang brugt husker computeren det fremover.

Min er en Netopia fra TDC - havde tidligere en Zyxel fra Cybercity - men med samme styring fra vor IT-afdeling.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis