Trådløst internet - nyt navn

Hejsa.
Vi trådløst internet her i huset (via min arbejdsgiver). Internetforbindelsen hedder pt. "wireless", og spørgsmålene er nu:

1. Hvor og hvordan ændrer jeg navnet til noget andet ?

2. Hvor og hvordan sætter jeg en kode på, så ingen uvedkommende kan bruge "mit" net ?

Venligst detaljeret svar, da jeg er it-nybegynder.....

Mange tak for hjælpen.

Gitchen

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

I bunden af dit modem står der en kode ( i mit tilfælde Netgear og koden er for mit vedkommende 192.168.0.1 har forøvrigt opdaget at det er det samme nr. på de 2 modems jeg har haft med at gøre ). Nå men videre står der sikkert også et password du skal taste ind.

Nu starter du med at gå på nettet, så taster du nummeret i bunden i browser linjen, derefter får du en ramme op hvor du skal taste f. eks. "admin" ( står også i bunden af dit modem ), derefter taster du password i næste linje. ( tryk enter ) og du får et billede op der hedder settings.

Marker " Wireless settings " og du får en side op hvor du kan kryptere og navngive.

Du skal ned i "securiting options" og så har du nogle forskellige valgmuligheder. jeg har en "wpa-psk" kode på min, ved ikke hvad der sker hvis du tager en af de andre.

Derefter går ned til et felt der hedder "preshared-key" i feltet skriver du så det navn du vil have og trykker til sidst på knappen "apply". så skulle det være ordnet.

Nu ved jeg jo ikke om det er en Netgear-router du har, så det kan jo være det er anderledes på andre fabrikater.

God fornøjelse og held og lykke

Mvh Finn

Alle informationer du skal bruge står i manualen.
Både adressen og adminkoden.

Når du, med disse to ting har fået adgang til din router, kan du ændre SSID, som er navnet der bliver "vist" når man søger på trådløse net.

Du kan også ændre sikkerheden i routeren, således at dit net ikke er åbent. Brug manualen.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan