fikse bræddevæg med siv og puds.

Hej Med jer

Jeg skal have ordnet nogle vægge i min gamle kbh lejlighed.

Før jeg begynder at rive alle vægge ned så har jeg taget et lille stykke og flået ned så jeg kan se hvad jeg skal arbejde med.

Væggene er en blanding af mustensvægge og breddevægge med siv of løst puds.

Jeg har haft lidt i tankerne at klaske nogle nye gipsvægge op i de rum der tillader det, så der er der ikke så meget at være i tvivl om.

Men i vores gang er der desværre ikke plads til bare at 10 cm vægplads i rumbredden for at få gipsvægge op, så der skal jeg have fikset de vægge der nu engang er.
Jeg er så lidt i tvivl om hvordan jeg skal angribe dette lille rum.
Væggene er en blanding af "pudsede" mustenvægge der går over i bræddevægge med puds og pudset på begge vægge er helt til hundene, men hvordan repereres dette best? Jeg kan jo sagten banke pudset af brædderne, men hvad gør man "nu om dage" med sådanne vægge, tager jeg hjem til nogen der har nogle tørrede siv og klasker det op på samme måde som i gamle dage, smider jeg en gipsplade i niveau med mustensvæggen, eller er der et vidundertrick der bare virker?

Håber i kan hjælpe.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være ekspert ud i mureriet så jeg hjemme hos mig da jeg fik pudset et gammelt loft at mureren brugte hønsetråd sømmet fast med papsøm i stedet for det siv der sad der i forvejen. Og det holder udmærket.

 Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

Der findes intet vidundertrick.
Du kan vælge at fuldspartle de oprindelige vægoverflader.
Du kan vælge at banke puds og rørvæv ned. Og det støver - rigtig meget. Kalkstøv er noget s..... stads, det rrænger ind overalt.
Du kan vælger at skrue et lag gipsplader oven på det gamle puds
Du kan vælge at banke den gamle puds ned og pudse op igen. Og som det siges anvende galv. kyllingetråd eller specielt til formålet udviklet pudsevæv.
Eftersom jeg ikke er til murerarbejde ville jeg sætte gipsplader uden på den gamle puds. emten fastgjort med skruer eller med klæber.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også