Søger bøjlestang til gang.

jeg skal have sat en ny bøjlestang op i vores gang, det er til vores overtøj og den skal sidde mellem 2 gibsvægge. længden er ca. 80-90 cm.

Nogen der kender et sted man kan købe en bøjlestang man selv skære til i længden og der er ophæng, beslag eller hvad man nu kalder det, til at hænge det fast i væggen med.

Vi skal have en hylde oven på så hvis det fandtes et sæt med hylde og bøjlestang i et ville det være fint, men det er næppe lige til at skære i længden selv..
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En ide kunne være at købe en hobby limtræs plade (fås i de fleste byggemarkeder)
skære den til , og sætte den op som hylde

under hylden kan du skrue 2 rørbærere der holder en rundstok

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

I Ikea kan du købe en gardinstang i metal der kan skyde ud. Den tykke del er helt perfekt til garderobestang, den er ca. 2 cm i diameter.

Tror det er denne her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90144872

Ophæng til stangen køber du i jem og fix. Det er sådan en hestestang til at sætte på væggen.




Skrevet af VH på 18 mar 2011 21:10
I Ikea kan du købe en gardinstang i metal der kan skyde ud. Den tykke del er helt perfekt til garderobestang, den er ca. 2 cm i diameter.

Tror det er denne her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90144872

Ophæng til stangen køber du i jem og fix. Det er sådan en hestestang til at sætte på væggen.



Okay er sådan en gardin stang ikke rimelig tynd?, jeg tænker den skal være ca. 80-90 cm lang, og der skal hænge overtøj, så der kommer nok til at hænge op til 20 kg måske mere på stangen når man har gæster.

ved ikke hvordan en hestestang ser ud, men det må jeg tage ud og kigge på
søgte lige på hestestang på google, der kom en masse underlige ting frem, ikke lige hvad jeg søgte, har sådan en stang et rigtigt navn??
Annonce
En heste stang er selvfølgelig en hestesko - Man skal ikke læse hvad jeg skriver, men hvad jeg mener ;-) I ved sådan en holder man skruer på væggen, og så lægger stangen ned i.

Jeg syntes den er ret stærk, og tror ikke det bliver et problem. Alternativt, kan man vel bare lade den der skyder ind i den tykkeste af stængerne blive inden i. Det må vel give noget ekstra styrke og kan ikke ses.
Og til 49 kr kan det vist ikke gå helt galt
okay en hestesko, ja nu forstår jeg bedre , det lyder som en stærkere løsning end det rørbærer, der skulle så vidt jeg kunne se kun en skrue pr side op i pladen op over, og 2 skruer med lodret træk og 20+ kg på stangen, det lyder som noget der falder ned..

den gardin stang må jeg lige kigge nærmere på, hvis der er lidt gods i den er den sikkert fin, men hvis den er lavet af 0,5mm alu kan den nok ikke klare vægten, men det burde vel ikke være umuligt at finde en stang et andet sted
Kom lige til at tænke på, at der engang var ngole i et boligprogram, som havde brugt vandrør som bøjlestang. det er da i alt fald holdbart!
jeg købte en bøjlestang i ikea, den er 1 meter lang, så den kan lige skæres af, så var der også beslag til at hænge den fast i vægen med
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis