Hej LDS
Jeg har en spørgsmål angående placering af differenstrykregulatoren i systemet.
Systemet består af 4 radiatorer en Siemens Ultraheat varmemåler og differenstrykreguleringen. Senere skal der påkobles en kalorifere varmer.
Jeg har prøvet at lave en systemtegning af anlægget der beskriver hvordan det er lavet.
Kan ses her:
www.findes.dk/varmesystem.jpgMin spørgsmål går på hvor differenstryk reguleringen skal sidde.
Jeg mener selv at de skal sidde efter fjernvarmemåleren, da der kan være op til 1 bars trykfald i måleren alene ved max flow.
Der skal senere en kalorifere varmer op på 20-30 kw. skal denne tilsluttes før eller efter diff.tryksreguleringen?
Bruger man kun diff.tryksreguleringer i forbindelse med radiatorsystemer for at undgå støj fra termostaterne?
Kræver kaloriferen en diff.tryksregulering for at returløbstermostaten der sidder på dens afgang kan fungere? Returvandet skulle gerne være ret koldt når det var været en tur gennem kaloriferen men det skulle returløbstermostaten vel også gerne sørge for. Den måler vandtemperaturen og lukker hvis temperatur stiger også den indstillede værdi, ikke?
Det var lidt blandede spørgsmål, håber der sidder nogen med vvs-erfaring derude der kan hjælpe til at få klarhed over emnet.
På forhånd tak.