Fuga Multi Sløjfe Td304 - spørgsmål

Hej,

Ja det er jo godt nok ikke belysning men jeg ku ikke lige finde en mere passende kategori for spørgsmålet.

Jeg har købt 2 x Fuga Multi Sløjfe Td304 og 1 x Fuga Multi Slut Td301 - og jeg har tænkt mig at sætte både tv,radio og rj45 lexcom connector til. problemet er at der står at det anbefales en underlag med en dybe på 49mm - men de underlag jeg har købt er 33mm dybe (fuga softline) og jeg kan simpelthen ikke finde nogen der er 49mm. Underlaget skal kunne monteres uden på væggen. 

Hvad har jeg af muligheder?

Tak
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De der fuga multi dåser er bedst egnet til planforsænket montage hvor man netop kan få dåser (f.eks. de grønne til indmuring) der er 49mm, jeg valgte dem fra af samme årsag

Jeg er faktisk ikke klar over om de rent praktisk kan være en alm 33mm dåse, men det bliver nok meget klemt med kablerne, du kan evt. prøve det og så se hvordan det går. Alternativt kan du måske lave noget med en træramme som dåsen monteres på således at du får den ønskede dybde - men det bliver helt ærligt noget klyt

Den bedste løsning er indmuring eller forsænkning i plade

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mathildeAA på 17 mar 2011 10:30
Hej,

Ja det er jo godt nok ikke belysning men jeg ku ikke lige finde en mere passende kategori for spørgsmålet.

Jeg har købt 2 x Fuga Multi Sløjfe Td304 og 1 x Fuga Multi Slut Td301 - og jeg har tænkt mig at sætte både tv,radio og rj45 lexcom connector til. problemet er at der står at det anbefales en underlag med en dybe på 49mm - men de underlag jeg har købt er 33mm dybe (fuga softline) og jeg kan simpelthen ikke finde nogen der er 49mm. Underlaget skal kunne monteres uden på væggen. 

Hvad har jeg af muligheder?

Tak

Til mathildeAA!

Det er kun hvis du skal bruge skærmet netværkskabel, at underlaget bør være 49 mm dybt. 
Så prøv evt. med Clickline monteringsbox eller Opus panelunderlag, som findes i 42 mm højde/dybde.
Men der er ikke meget plads.

fase
Tak for svarene,

Så er det kun hvis man benytter skærmet netværkskabel at der vil være et pladsproblem ? - jeg har ikke fået tingene endnu så jeg har ikke kunnet prøve. 

Mvh
MathildeAA
Skrevet af mathildeAA på 17 mar 2011 14:37
Tak for svarene,

Så er det kun hvis man benytter skærmet netværkskabel at der vil være et pladsproblem ? - jeg har ikke fået tingene endnu så jeg har ikke kunnet prøve. 

Mvh
MathildeAA

Vælg underlag med 42 mm dybde, ikke de almindelige underlag. Du får det næsten med garanti ikke ind i de lave underlag.


fase
Kablerne fylder praktisk talt det samme om de er skærmet eller ej, men det skærmede kabel er lidt stivere og man risikerer at beskadige skærmen hvis man bøjer det for meget
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Du kan få forhøjede rammer til fuga, det giver samme resultat som et dybere underlag. Du skal nok have nye klostykker også for at få dåsen til at sidde fast.

/ Claus

Tak for svaret, 

kan jeg få dig til lige at linke til den ramme jeg skal bruges ? bare så jeg rammer rigtigt
Fuga softline, 2M er den jeg har

Den lyder bedre hvis det kan lade sig gøre den vej rundt
Den fåes slet ikke i 2 modul - så det var en dead-end sorry.

/ Claus

Skrevet af mathildeAA på 17 mar 2011 14:53
Det underlag du nævnte før, er det ham her:
er han 42mm ?




Ja, det ville være et godt bud. Der er også et panelunderlag, som kan bruges. Det kommer lidt an på hvor på væggen det skal monteres.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis