HTH køkkenlåger og skuffer skal males, div. spørgsmål

Godaften

Jeg skal til at skrælle mine skabslåger og skuffefronter, for at sende dem til maler.
Elementerne er fra HTH og ca. årgang 1976.

På skabslågerne sidder der nogle hængsler, de er umiddelbart til at skrue af.
På selve skabet sidder så resten af hængslet, de minder meget om disse http://www.vvshandel.dk/shop/indboringshaengsel-med-272824p.html
Hvordan får jeg evt. hænglserne ud af selve skabselementet, for evt. at erstatte dem med noget af nyere dato ?

Skuffefronterne, lader til at være stiftet med 2 klammer i bunden og med lim.
Limen har tilsyneladende sluppet en del steder og sidder kun tilbage v. hængslet.
Hvordan hulen får jeg skuffefronterne af uden at beskadige dem alt for meget ? - tænker her på der hvor limen sidder ?

Alle kreative idé'er modtages.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De kaldes godt nok indboringshængsler men delen i fronten er slået ind i det forborede hul. Måske endda med lim.
Lad være med at skifte hængslerne. Der findes div. selvlukningsbeslag hvis det er det du er ude efter.
Skuffefronterne: Ved grebet mener du!
Ud med klammerne, af med grebet og så skærer du med et langt Stanlyblad mellem front og skuffe. Det skulle nu ikke undre mig det falder fra hinanden når klammer og greb fjernes.
Om knivbladet ikke kan nå må du save med en klinge til en løvsav.
Jeg har tilsvarende låger/hængsler i mit køkken (ryger ud til sommer til fordel for et helt nyt køkken). Problemet med disse hængsler er at de sidder i 45 gr. vinkel på siden af lågerne, hvilken gør at lågerne er smallere end "moderne" låger. Hvis ikke jeg havde valgt at skifte helt køkkenet, så jeg nok valgt at skrotte lågerne til nye fra f.eks. Ikea. Det er kun hvis det var eksklusive låger med fyldninger at jeg ville overveje at få lågerne malet. Mine var/er med bøgefiner uden fyldninger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også