Begge forlygter brændt af.

Hej
Jeg her inden for de sidste 2 uger skiftet mine forlygter 3 gange. Når jeg sætter nogen nye forlygter i, kan jeg lige køre rundt med dem i 4-5 dage, og så når jeg en gang vil køre en tur, og tænder forlygterne ikke, da de så er brændt af. 
Nogen ideer til at hvad der kan være galt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er gal med din generator, eller spændingsrelæet i den.
Prøv at måle spændingen på akkumulatoren med motoren på 2000 omd/m. Hvis den ligger på 15 volt eller mere, er det for meget og du må se dig om efter en ny generator, eller hvis det er muligt, få skiftet relæet.

Med venlig hilsen
ktm

Kan man selv udskifte sin generator og hvor svært er det??
Det er ikke specielt svært. Du skal have den løsnet og have kilremmen af,derefter bytter du den bare ud sætter rem på og strammer til igen. Der sidder sikkert en remstrammer på en eller anden måde.

Hvad bil er det ?

Mvh Henrik

Det er en Opel Vectra B 1,6 fra 97
Så kan det ikke være så kunstigt. På min yota sidder der 2 bolte og holder det hele,den ene virker samtidigt som strammer.

Dvs jeg løsner den "store" bolt som generatoren drejer omkring,når jeg løsner den anden går remmen løs og kan tages af.

Når du har afmonteret stikket til generatoren kan du løsne det hele og pille den af. Husk at afmontere minuskablet på batteriet inden du går igang med noget som helst.

Mvh Henrik

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis