bruger olie fuck shit


  
 

        hej jeg har et problem med min ford mondeo 1,8 zetec.er begyndt og bruge olie
        efter at den har fået skifte olie og filter kun kørt lidt over 4000 km på nye olie.
        og har læst den type motor normal ikke bruger olie eller vand,jeg bruger
        den rigtige olie castolie 5/30 magnetech.hvad kan være problemet

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej fordmand2..

Da jeg arbejde som mekker var det mere reglen end undtagelsen at en lærling glemte at smøre den gummiring der sidder på et oliefilter inden mont. og bliver det så på samme tid overspændt så sker der det at den revner og så siver din olie langsomt ud.. 

Så kør en kort tur så motor bliver varm, åben din hjelm og kør en finger ned under dit oliefilter, hvis du får varm olie på din fingere så køre du ned til din mekker og siger han har lavet en brøler...


Det kan sikkert også skyldes andet, men har dælme oplevet det problem en del gange...

 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Min Mondeo 2,0 Zetec bruger 1 liter pr. 2500 km, uden at jeg falder i svime over det, selv om den kun har kørt ca. 350.000 km.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvor meget olie har den brugt og hvor mange km har din bil kørt på tælleren?

 Mvh Henrik

lidt mere end normalt , men en motor der har kørt så meget er det ikke alamerende
selvom der ikke er mange bilr i dag der bruger olie foreskriver fabrikkerne at de må have lov at bruge op til 1 litter pr 1000 km på en ny motor
Nej jeg ville nu heller ikke gøre større nummer ud af det forbrug.

Du kan sænke det væsentligt ved at bruge Mobil 5W-50 mobil super 1 fuldsyntet. Koster 399,- ved Harald Nyborg.

 Mvh Henrik

Mobil super 1 til en gammel motor er nok ikke optimalt. Jeg har oplevet at den kan rydde ud i gammel som og sager, så der kommer gang i olieforbruget.
Brug hellere en mere ydmyg 10-40

Med venlig hilsen
ktm

 


er 5w/50 ikke for tyk olie.har hørt de ikke kan køre ordligt hvis ikke den får den rigtige type.nej 10w/40 vil jeg slet
ikke ha

 

Mobil 1 5W-50 er da super til din bil,jeg har brugt det i de sidste 15 år og altid med samme resultat: Lavere olieforbrug

Havde på et tidspunkt en Corolla 1300 fra 87 med 326000km på bagen,den kørte fint og startede altid og det hele.Jeg købte den i 2001 og havde den i 3 år.
Med hensyn til olie var det 1 liter pr 4000km, jeg puttede mobil 5w-50 på så gik den "op" på 6-7000km før der var et forbrug af det.

Har selv en Carina E 2.0 nu og den snurrer også lystigt på det,den bruger så godt nok ikke olie men har også kun gået 220000 indtil videre.

 Mvh Henrik

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis