Trække nyt telefonkabel fra tdc-dåsen?

Vi er i gang med at sætte et gammelt hus i stand, og jeg har i den forbindelse fjernet husets eneste telefon stik, der sad direkte midt på en væg i stuen og i øvrigt var forbundet med kabel til TDC-dåsen ude på soklen igennem vindueskanten. Kan det virkeligt være TDC der selv har lavet den løsning?

Jeg kan så se hos TDC hvad det koster at få sat et nyt stik op :

495kr for at teknikeren kommer ud, 200kr for det første stik på ejendommen og 400kr pr. time. Så det vil vel koste som minimum 1095kr, hvilket jeg synes er helt åndsvagt.

Mit spørgsmål er så: Må jeg selv trække et kabel fra TDC-dåsen på soklen, og ind i kælderen til det teknikrum jeg er ved at oprette - og er det let nok hvis jeg må?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Principielt må du nok ikke pille i TDC dåsen, af den simple årsag - at går noget i stykker således at TDC skal sende en teknikker, så kommer du til at betale for det..

Men... altså at trække telefonkabler er stort set det simpleste i verden, du kan roligt gå i gang med det - køb noget telefonkabel af god kvalitet og sørg for at stik, samlinger osv. er lavet godt og solidt, så får du ikke problemer med Internet og den slags
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det lyder som noget tdc kunne finde på. du kan godt trække kablet ud til deres boks men er de ikke tilfredse med det kabel du har brugt laver de det om mod betalig selvfølgelig. der efter SKAL tdc lave det første stik i huset hvor det skal være bestemmer du selv. resten kan du så selv montere men du må SLET ikke pille ved tdc stikket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis