GU10 Lavenergipære eller LED

Hej med jer,

Hvad er forskellen på lavenergipære og LED mht kvalitet, lysfarve, Ra-værdi mm? Da Lavenergipære er billigere ved indkøb overvejer jeg at købe disse. En lavenergipære på 7-9W giver lys svarende til typisk 35W....det er ikke så dårligt?

Ser frem til at høre fra jer
Hej med jer, Hvad er forskellen på lavenergipære... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej RAF

<blockquote> Tak for dit indlæg...var lige det jeg havde brug for

Da hverken LED eller lavenergipære ikke producerer væsentlig varme er det vel ikke nødvendigt med beskyttelseshætter til indbygning i isolering?
</blockquote>
Jo det er min mening . For at gøre det bedst ville jeg bruge en indbygningsspot der er godkendt til montering i isolering, de er oftest godkende til at du montere 25 watt spot pære i hvis det er direkte op i isoleringen og hvis du laver en respekt afstand til isolering på 50mm hele vejen rundt om indbygningsdåsen må du montere 35 watt spot i pære, du SKAL montere spotpære med Alu reflektor der leder varmen ned af.

I dette link er der en henvisning til en lille film om hvordan du bedst montere en indbygningsspot der er godkendt til montering direkte op i isolering, jeg har selv brugt den over en periode på toethalvt år hvor vi lavede mange sommerhuse der har aldrig været nævneværdige reklamationer på dem, der kan også brugs LED og lavenergipære i disse indbygningsspot.
[code] http://www.ranlight.dk/shop/spot--indbygningsspot/easy2light-indbygning-rund-indbygningsspot-230v.aspx [/code]
Der findes flere forskellige Indbygningsspot på markedet som er godkendt til montering direkte op i loft.

Du må endlig lade høre hvilken løsning du har benyttet Evt. med et billede. Rigtig god weekende.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis