vandhanen passer ikke i huldet.

Har lige købt en ny vandhane til badeværelset, en de der smarte med sencor, så det er nemmer for ungerne at vaske hænner.
Mæn den kan sgutte ikke være i huldet i min porcelæns vask,
kan man slibe hullet større og med hvad.

Håber der er nogen der kan komme med et konstruktivt svar

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu har jeg jo en fin vask der ikke fejler noget, og jo den skal stå oven på huldet men der er ikke plas til de to rør og det stykke gevindstang til at spende den fast med da det fyller ledt mere end på den gamle hane.
så ville gerne høre vis der er nogen der har prøvet noget ligende, er led bange for om vasken kan holde til det, og ved heller ikke lige hvad jeg kan gøre hullet støre med det er jo noget hårdt skidt.
Mit bedste bud ville være en dremmel lignende maskine med en Siliciumkarbid slibesten.. den skulle kunne tage keramik, porcelæn og den slags. Jeg ville så stile og roligt slibe hullet større 

Men jeg tør ikke garantere at du ikke pludselig står med en håndvask i flere dele, og det kan også være et problem at de bryder glaseringen på vasken for så bliver den vel modtagelig for vand
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
kan hanen ikke byttes,- evt til en model der passer i hullet.

Det er ikke et projekt jeg ville give mig i kast med. Tror det er alt for bøvlet, og risikoen for at vasken går istykker er der bestemt.

Annonce
Ville nu også prøve at kigge på ny vask eller anden dimension på din smarte hane :o)

Problemet ved at slibe er netop du ødelægge glasering/emalje, med efterfølgende rust og kalkproblemer.. vandet står jo tit omkring hanen.
tak for hjælpen drenge, tror jeg prøver med en slibe maskine så må det briste eller bære, tror nu ikke det bliver problem med rust for der er en god stor pakning så der ikke render vand ind under hanen når eller vis den kommer på plas, desuden tror jeg det er porcelæn hele vejen igennem.
men enu en gang tak. nicolai
Du kan fint slibe hullet større i din vask. Men du skal passe lidt på, porcelæn kan være følsomt.
Når du sliber så start med at mærke op hvor det er nødvendigt at slibe op. det er sikkert ikke hele vejen rundt det er nødvendigt. Jeg gætter på to spor til slangerne vil være nok :-)

Start med at slibe glaceringen væk da det er noget hårdere end selve porcelænet.

Har du ikke en sliber der passer i størrelse, så kan du slidse en aksel op et stykke ned. Heri trækker du så et stykke smergellærred der sliber til det er mættet og du fjerner så det yderste stykke....
En dejligt stykke hjælpeværktøj til at slibe huller op med. Og en boremaskine har vi jo nak alle :-)

God vind med hanen :-)

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis