Hyundai Getz - småproblemer med el og så lidt om hjul..

Hej, har en Hyundai Getz 1,6 fra 06, og nu er lyset i triptælleren (det bette display midt i instrumenterne) pludselig gået - er der nogen der véd om det bare er en sikring (og hvis og såfremt hvilken, der står intet i manualen om sikringer og indersiden af låget på sikringsboksen er en opgave for en teknik-kyndig fremmedsproget døv-blinde-tolk) eller er der muligvis tale om noget belysning der kræver markant tålmodighed og adskillelse af instrumentbord eller et par tusinde hos Hyundai-værksted?

Det er ikke af markant betydning, da selve tælleren stadig virker, men lyset er væk - og det er jo lidt kikset i en bil der kun er 5 år gammel.

Yderligere, så kunne det være toppen hvis én eller anden ligger inde med (eller kender til et sted der har) brugte alufælge i 15 tommer som de vil sælge til sådan en Getz - helst med dæk på, eller også uden. Har nemlig kigget en del på Den blå avis og gul og gratis og generelt googlet efter sådan noget - og uden det mindste held.


På forhånd tak fra Jan B

 JBN

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo bare pæren der er gået ..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Prøv om denne vejledning duer : http://www.ehow.com/how_7865177_replace-getz-dash-lightbulbs.html
Hejsa, jeg har endu ikke fikset lyset i instrumenterne, men linket til ehow synes ret godt, og markant bedre end det jeg selv har kunnet finde, så flere gange tak for det.
Og kommentaren til min søgen efter hjul var også ret brugbar, nu forstår jeg lidt mere af de tekniske forhold ang. hjul.

Så mucho danke, må jeg bare skrue lidt i øsen, fedt forum dét hér.

Jan 

 JBN

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis