Defekt fugtmåler i ventilator

Hej LDS'ere

Jeg har en badrumsventilator med fugtstyring, som pludselig er begyndt at køre når det passer den, hvilket næsten er hele tiden.

Spørgsmålet er om den kan laves, jeg gætter selv på det er fugtmåleren, der ikke måler korrekt længere, og så vidt jeg kan se ved at tage skjoldet af, er det bare en lille "pille" med 2 ben, der er loddet på et print

Modellen er den her:
S&P EDM 100 CHM
ean nr: 8413893059055
http://www.elvvs.dk/pdf/datablad%20-%20edm100.pdf

thermex har lavet en der minder meget om den
http://www.thermex.dk/single/17/164
Hej LDS'ere Jeg har en badrumsventilator med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja det kan det jo nok godt være, men afbryderen er vel også en "pille" på printet, som man ikke kan få som løsdel, og derved er et nyt print stadig eneste mulighed for reparation...
Skrevet af FætterHat på 03 apr 2011 11:59
ja det kan det jo nok godt være, men afbryderen er vel også en "pille" på printet, som man ikke kan få som løsdel, og derved er et nyt print stadig eneste mulighed for reparation...
Du kunne jo prøve at lodde den ene forbindelse til afbryderen fra og se om det hjælper. Det er sådan, at det ikke kan betale sig at reparere sådan et print af den simple grund, at motøren skal have løn for sit arbejde.


fase
Skrevet af FætterHat på 03 apr 2011 11:59
ja det kan det jo nok godt være, men afbryderen er vel også en "pille" på printet, som man ikke kan få som løsdel, og derved er et nyt print stadig eneste mulighed for reparation...

Hvis det kun er den lille afbryder, der sidder i enden af snoren der er problemet, kan du jo som nævnt lodde den af, eller bide den af med en tang.   
Den fungere kun som overstyring af fugtmåleren, så ledes at du kan tænde den selvom luft fugtigheden er lav. 

Ventilatoren kan sagtens fungere uden denne, du har så bare ikke længere muligheden for at tænde og slukke som du vil. Så er det 100% fugtmåleren der bestemmer. 

Hvis det er fugt måleren der er stået af, ja så er der ikke rigtig noget at gøre andet end at købe en ny. Men før du gør det, så prøv at pil den "afbryder" af som snoren sidder i. best case - Den virker..   Worst case - Den skal stadig smides ud 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis