Puch maxi kl vil ikke starte

Hej. Jeg har haft min Puch i et stykke tid og jeg fik den så startet i går for første gang i lang tid, det hjalp da jeg skiftede tændrør. så i dag ville jeg indstille tomgang og luft og da jeg havde skruet cirka 1,5 omgange rundt og havde sat tomgang på 2 omgange, da jeg så stod og lyttede om den så lød som den skulle begyndte den pludselig at ryge altså ikke røg fra ild men det lignede os fra udstødningen det kom bare fra omkring karburatoren. og nu gider den så ikke at starte igen. er der nogle der har en ide om vad der kunne være galt med den?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne godt være du skal ha stillet platiner på den. Kan ikke huske afstanden men det er til at finde på nettet.Du kan garanteret finde svar her http://www.puchklub.dk/


har jeg lige prøvet i dag og den vil stadig ikke starte
Jeg ved ikke hvorfor der bliver skrevet om platiner, det har du slet ikke spurgt om. Jeg tror din kaburator er stået af, så du må have fat i en ny. Du skriver at den begyndte at ryge, så er der måske gået ild i den  og den fine mekanik der sidder i en sådan, kan slet ikke tåle den varme.
Hvis du ikke har så meget tjek på sådan en knallerts indretning og hvorfor den lige virker, så slip for mange ærgelser og lad den stedlige knallert mekanikker hente den og lave den. Der er ikke noget der er mere træls end når noget ikke virker og man ikke lige ved hvordan man skal få det til at virke. Det er kun dumt at lade som om at det har man fod på.
I mange af de år hvor jeg havde knallert, anede jeg ikke en disse om hvorfor den virkede og lige så snart der var noget galt, fik mekanikkeren lov at lave det. Jeg kunne til nøds finde ud af at skifte tændrøret ! Når mine kammarater sagde at jeg skulle stille mine platiner, kunne de lige så godt have givet mig en opskrift på rugbrød. Jeg anede ikke hvad platiner var og hvor de sad. Men for ikke virke dum, sagde jeg bare ja ja  !
Du laver nok den klassiske fejl, stiller tomgangen på en kold motor. Du skal indstille den når den er varm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis