Afmontering af pedalstang da man ikke kan dreje rundt

Hej

Jeg har en mountainbike hvor pedalerne pludselig begyndte at spænde virkelig meget ind til jeg desideret ikke kunne cykle mere. Jeg skilte så noget af det ad, da jeg tænkte det måske kunne være gearene ved baghjulet, men ja fik afmonteret kæde og det hele så pedalerne var separeret fra baghjulet. Det viser sig at det er pedalstængerne der skal smøres eller noget i den stil. De binder i hvert fald utroligt meget.

Hvordan kan jeg håndtere og løse dette problem? :s

Hilsen Martin
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det pedalarmene du mener? Jeg tror det der er galt er kranklejet, det kan ikke smøres da det er en lukket krankboks på de fleste cykler. Pedalarmene afmonteres med special værktøj (pedalarms aftrækker) og det samme gør krankboksen. linker lige til det her:http://www.biltema.dk/da/Fritid/Cykler/Varktoj/

Hilsen Michael

Det fikser jeg...
Vil tro ca. 500 kr

Michael

Det fikser jeg...

Jeg spurgte en cykelsmed, han sagde omkring 1000.- afhængig af hvor besværlig den gamle var at afmontere.
Syntes det var lidt dyrt så jeg fandt en ny bsa krank hos cykelgear den kostede 119.- + forsendelse og en aftræker.
Det tog kun et øjeblik at ordne.


Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Fedt tusinde tak for svarene. Jeg har også lige forhørt mig hos cykelhandleren og han tog 650 for det... Tror jeg prøver cykelgear Hvordan ved man så om man vælger den rigtige størrelse af krankboksen?

Martin

Der skal du så måle på den du har i forvejen, og så ellers bare vælge en magen til. 


Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

hvad er pedalstang.!

krank boxene er normalt standart med mindre det er ukendt mærke (varehus cykel).!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis