Min mekaniker taler om æbler og jeg om appelsiner.

Jeg var idag hos mekkeren og få skiftet mit forhjulsleje.

Han siger så at med de bremseklodser får jeg den ikke synet. De må ikke være så langt nede.

Nu aner jeg sgu ikke hvad han taler om.

Jeg spørger ham om de ikke først er kriminelle når man er nede omkring indikatoren. Han siger så, der er ikke indikatop på denne type bil.

Jeg siger så igen, der er sådan en rille i klodserne, er det ikke en indikator.

Nej siger han.

Jeg er it mand, og ved da lidt om biler, og har altid troet at den opdeling der er på midten af klodsen med en rille ned indikerede hvor meget klods der er tilbage.

Tager jeg fejl, hvad er den ellers til. Der er en 3-4 mm endnu inden jeg rammer bunden af rillen. Klodserne er ca. 1 1/2 år, og så hurtigt plejer det altså ikke at gå.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg var idag hos mekkeren og få skiftet mit... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger den visuelle, som jeg har gjort de sidste 20 år, min tidligere bil havde ledninger, de var knækket. Jeg ser bremser igennem ca. 2 gange om året, ved hjulskift sommer / vinter.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af NJL gulvservice på 14 mar 2011 18:41
Det du viser der er da minimum på skiven. ik klodsen. jeg skifter altid bremse klodser når jeg høre den skurre første gang
Så må man håbe at der ikke løber et barn ud foran dig, første gang bremserne vælger at skurre.

Nej nej så galt er det jo ik. der bliver jo IKKE kørt i bilen til klodserne er helt væk..
Men man kan altså godt høre på bremserne hvornår det er tid til af skifte. også uden af bremse evnen er blevet dårligere,
Det har jeg lidt fornemmelsen a af det har jeg ingen forstand på det emne her,, så godt ord igen.
Glem hva jeg har skrevet.
Men jeg er helt sikker på af hvis der først kommer rust støv på alufælge, så det helt galt med klodser og skiver
"Men jeg er helt sikker på af hvis der først kommer rust støv på alufælge, så det helt galt med klodser og skiver ", næh, sådan er det ikke. Hvis bilen har stået stille i kort tid, kommer der jo rust på skiverne. Det du sikkert mener er : når man kan se et overdrevent niveau af støv / rust så er den gal.
Vi mennesker er jo ikke ens. Os der normalt passer vores bremser, vil altid se at der er noget galt, da vi kender niveauet for skidt på vores fælge. Igen visuel fejlsøgning. Jeg gør intet i intervaller på min bil, andet end hvad der foreskrives eks. med olie skift.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Bær over med mekanikeren.

Han skal jo også leve.



Iøvrigt holder jeg med dig.
Der er ingen, der skal fortælle mig, at mine bremser skal skiftes.Den slags har jeg altid selv lavet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis