Rørbukker i LDS udgave?



Nogen der har gode råd til at bukke 10mm krom kobberrør uden at købe en der til designet rørbukker tang, ikke fordi de koster så meget, set til 152kr (uden forsendelse)
Men mest for at sparer tiden og pengene vil jeg gerne bukke et par 90graders buk som i øvrigt er inden for 7cm af hinanden, uden at de knækker eller krakeler i kromen.

Havde forstillet mig et bræt med nogle ting monteret på fladen som rørene så kunne bukket rundt om. Så hvis der er nogen som har billeder, idér til opgaven?

Fladt over nogle indlæg på ing.dk om at hælde vand i og fryse rør og bukke dem, eller hælde sand i og lukke enderne    Meeen det er nok ikke helt lige det der skal til her


I am so full of it.....

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du bukker kopperrør så bliver de fladtrykt i bukket med det er bedst at bruge
rørbukketang. men hvis du træ slal der fræses 10 mm. not i med rundbund i

men du skal passe på ikke at købe for billigt.!
men til et par buk er den okay at jeg har opbleve at de billige.
de er ikke meget bevendt for at de "springer" stykkerne af dem.
Det er jo lige det.
Ikke købe de billige og jeg skal formenligt kun bukke 2-3 buk, "that all folks"

Så hvis man kunne bruge varmepistol og lidt behændighed. Det er så her jeg bliver i tvivl om det gangbare i mine "forstilninger", så nogen med erfaringer :-) er lidt hvad jeg søger efter.

I am so full of it.....

men hvis du bruger varmepistol den er for svag til og kopperet mister hærtning
men du kan fylde voks i røret efter afkølning kan du bukke dem uden at de bliver
fladtrykt
så skal voksen smeltes ud igen

og

alternativet er at låne. købe. bukkespiral. der passer i røret.!

men bukketang er at fortrække.

men først du har købt den så har du liggende i skuffen til du skal lave flere bukninger.!
Ohh my bad :-|

Den stod jeg og kiggede på i bauhaus idag, da jeg havde købt rørene, tænkte det nok var til at rense et eller andet, hehe

I am so full of it.....

Annonce
hej syntes en gang jeg har hørt at mand skulle fylde røret med sand,
det må vel virke på samme måde som det med voksen.

Den med sand har jeg også læst om, men skal dog kunne lukke enderne så det pakkes tæt kan man det virker det sikkert fint hvis man ikke bøjer det over et kantet/skarpt hjørne.

Jeg tror jeg kiger forbi Harald N., jem&fix og hvad der ellers ligger i nærheden må nok ofre de <=200kr og købe en tang eller bukkerfjeder.

Jeg kommer til at sidde og kigge på det hver gang jeg skal på det lille hus

I am so full of it.....

Jeg endte med at smutte over til Harald N. og købe et rørbukkesæt til 248kr.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6462&n=20100

Ikke det bedste værktøj jeg har erhvervet \thats for sure\ men det kunne da bruges til opgaven (husk at efterspænde skruerne på tangen hele tiden...!)

Se evt. denne tråd for billeder og mere info om mit håndklædedørrer projekt:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/160710
Den opdateres med info løbende, indtil der er varme i rørene



I am so full of it.....

Jeg er meget spændt på at høre, om det går at bukke rørene uden at kromen krakelerer.
Jeg er en del skeptisk men spændt på resultatet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har netop opdateret denne tråd så du kan se billderne der.

Kromen er ikke til at strække uden at det kan ses, mærkes. Men jeg er faktisk helt tilfreds med resultatet

I am so full of it.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis