Skille toilet ad

Hej alle sammen

Jeg har et Gustavberg Nordic toilet der løber lidt og desuden hyler det (på de mest irriterende tider af døgnet!). Jeg har haft gang i afkalkningen over flere omgange, men lige lidt hjælper det! Nu vil jeg gerne prøve at skille flyder og flydearm og indløsrør fra hinanden, men kan sgu ikke finde ud af det. Vil jo nødigt knække noget.

Hvordan skiller jeg de tre ting ad eller hvordan får jeg indløbsrøret ud af cisternen?

Jesper

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
inden du går ud og køber i dyre domme så prøv lige at tjekke hvad et nyt toilet koster. jeg havde samme problem og det blev alt for dyrt i forhold til hvad et helt nyt toilet kostede. Det er ikke særlig svært at skifte et toilet selv.

 

JENSEN

Hej

Du kan faktisk købe et nyt IFØ CERA toilet i Hjem & Fix for 1100Kr. for et komplet toilet med alle tilslutningsdele undtaget en vandslange som du skal købe seperat. Hvis du bare er vant til at bruge lidt værktøj og har en boremaskine kan du selv skifte det på ca. et par timer.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Jesperbha.

Jeg fandt denne tråd og har samme problem med vores toilet. Så vi ville gerne skille flyderen ad og lægge den i kalkfjerner. Men har svært ved at se hvordan man gør det. Kan du evt. hjælpe med lidt fif. Har kigget på linket og jeg synes ikke det afslører den rigtige måde - vi ville jo gerne kunne samle det igen.

Hilsen
Karina
Annonce

Hej Karina

Det er lettest hvis du tager hele indløbsrøret ud først:

Sluk for vandet
Tøm cisternen
Fjern slangen fra vandrøret
Skru indløbsrøret løst under cisternen

Derefter kan du skille det hele ad noget lettere.

Det hjalp desværre ikke mig at lægge det i kalkfjerner, så måske skal jeg have skiftet en pakning, aner bare ikke hvilken.

Kunne også følge gutternes forslag og skaffe mig et helt nyt toilet.

Der sidder en flyder der påvirker ventilen der lukker vand ind. Den kan man med lidt held motionerer lidt op og ned så ventilen kommer af med noget kalk og stopper med at pive.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

indløbsindmaden som du har i dit toilet koster omkring 250 kr i et byggemarked. så det er stadig noget billigere end et nyt toilet
Flyderen skilles af ved at dreje "hatten" 1/4 omgang.
Takker for de mange input.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis