Montering af DEVI spejlvarme måtte

Hejsa

Jeg har altid ønsket at have et dugfrit spejl på badeværelset, så nu hvor vi har købt nyt hus skal det være. Det gamle spejl var limet fast direkte på tabet, så efter det var fjernet var det nødvendigt at montere nyt tabet. hvilket er foretaget.

Så nu står jeg med en væg med nyt tapet og har købt mig en DEVI spejlvarme måtte, som jeg vil have monteret inden jeg limer det nye spejl op. Jeg kan så læse i folderen der fulgte med: "Varmemåtten må kun benyttes indstøbt".

Betyder det at jeg ikke må klæbe varmemåtten op og så lime spejlet fast uden på? Det vil jeg nemlig foretrække, så jeg bliver fri for at bruge fliseklæb, hvilket vel heller ikke fungere så godt oven på tabet? Fliseklæb vil jo være godt, hvis spejlet skal monteres sammen med fliser - men det er ikke tilfældet.

Nogen som har foretaget noget ligende og har nogle gode råd?

Venligst
Just
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du limer spejlet fast ovenpå måtten vil du kun punktvis få overført varme - naturligvias alt efter hvor dygtig du er til at lægge limen helt jævnt...

Du kan få en anden type der nærmest ligner en elbagrude - købte een hos greenline for år tilbage - den kan monteres direkte på spejlet, også selvom det endda ikke limes op, men blot hænges på et par dertil egnede beslag.

/ Claus

Ja det kan jeg da godt se - det er jo rimelig vigtigt at få overført varmen. Så må det næsten være sådan en som denne jeg skal have fat på i stedet for: http://evvs.dk/produkter/435-spejlvarme/3994-heat-com-spejlvarme/

Men kan den godt bruges, hvis jeg limer spejlet op? Mit spejl skal være 80x92, så hvis jeg køber en måtte på 76x57 og placere den ca midt på. Vil der så være nok areal udenom til at hæfte spejlet med montagelim?

/Just
Det er netop den samme måtte som jeg tidligere har brugt. Det spejl jeg brugte den på var sat op med beslag, og sad ca 5mm fra væggen. Kan ikke huske om det blev anbefalet at isolere bag den hvis den skulle klæbes op - med det formål at man kun varmer spejlet, ikke muren bag. men hvis du kun klæber spejlet i kanterne så er der da luft imellem som 'isolering'

Vær lige op mærksom på at måtten er ca 5mm tyk der hvor kablet er tilsluttet, der sidder en 'gummiklump' på 5x10cm eller noget i den stil.

Hvor meget der skal til af klæbeområde for at holde spjlet tør jeg ikke gætte på.

/ Claus

Det kan godt være jeg bare skal gå efter at sætte spejlet op med beslag - specielt hvis det alligevel skal mindst 5mm udfra væggen pga. kablet. Har lige søgt lidt videre og kan se at Greenline.dk aktuelt har tilbud: http://www.greenline.dk/Produkt/5996829/Tilbuds-spejlvarme

Så jeg køber da fluks en måtte på 519X524mm. Det er jo så noget mindre end mit spejl, men stort nok til at det er absolut brugbart.

/Just
Ja - spejlet vil skjule stikdåsen, da den sidder helt oppe i toppen, hvilket også passer fint med den spejlbelysning jeg skal have. Ved at lime spejlet op kan jeg så godt nok ikke komme ind til stikdåsen igen, så måske endnu en grund til at hænge det op med nogle små beslag.

/Just
Enig.

Du skal kunne komme til dåsen, gerne uden at smadre spejlet :-)

/ Claus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis