ødelagt kalesche, dækker forsikringen ?

Hej

Jeg har netop opdaget at pressening og stativ som skulle beskytte kaleschen mod vinteren er blevet ødelagt i stormen og har derved totalskadet kaleschen. Er der nogen der ved om forsikringen dækker sådan noget ?        (erfaring med Topdanmark?)

mvh
Thomas

Thomas 


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke du skal regne med, det er sådan set din egen fejl at du ikke har storm sikret det telt du har haft over båden. Alle ved at om vinteren er stormene værst.
Det er jo helt afhængig af de konkrete forsikringsbetingelser. Hvis du tror der er chance for at Top dækkerl kan du jo anmelde skaden og så loyalt som muligt beskrive hvad der er sket. Det værste der kan ske er, at de siger nej.

Hilsen
Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Læs dine forsikringsbetingelser...

En anmeldelse foregår over nettet... ingen porto, kære Håndværker  Men måske nok spild af tid.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Om en forsikring dækker er afhængig af 2 ting: 1) omstændighederne ved skadens opståen, og 2) forsikringsaftalens ordlyd. Da vi ikke kender nogen af delene er det eneste rimelig svar på om forsikringen dækker, et rungende "måske".
Du spørger også om erfaringer med Top. Der findes enkelte selskaber i Danmark, som er tunge at danse med i forbindelse med en dækningsberettiget skade, men Top er ikke i blandt, så jeg vil mene du vil få en fair behandling. Men det er jo ikke nødvendigvis det samme som at de anerkender skaden.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Annonce
Jeg fik dækket en skade sket i den periode hvor båden skulle være på land.. men det var Codan og de er normalt ikke dem der kommer først til lommerne.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej,
Der var desværre ikke noget at komme efter hos forsikringen. svaret var: "At netop lige stormskaber dækker vi ikke", men det kunne jeg næste også læse af betingelserne

tak for svarerne

Thomas

Thomas 


Hej Thommas.
Tjah ! hvis du nærlæser forsikrings betingelserne, er der faktisk en del der ikke er forsikret imod, jeg har ingen forsikringer ud over ansvars forsikringer.
Man kan simpelthen ikke forsikre sig til alt her i livet, ikke engang en forsikring mod påtrængende forsikrings sælgere kan man få
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis