Fliser på revnet betongulv??

Hej,

Jeg skal i gang med at renovere bryggers, og skal lægge klinker på gulvet.

Der har hidtil været betongulv malet med epoxymaling, men jeg har nu fået slebet malingen af. 

Der er nu en del mindre svindrevner i gulvet, samt en lidt større revne på ca 1 mm, som følger et varmerør.

Jeg har banket et stykke op, og kan se, at der er brugt hønsenet som armeringsjern!!

Mit spørgsmål er nu, om jeg kan lægge noget selvnivilerende på gulvet, som er elastisk og derefter en elastisk fliseklæb? 

Eller vil der på sigt komme revner i klinker eller fuger?



 /thras

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville kradse/banke alle revner op og spartle dem ud.
Hvis du anvender selvnivellerende spartel efterfølgende og elastisk fliseklæb, så tror jeg ikke du får problemer med klinker der revner.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det gør ikke den store forskel hvad du gør med svindrevnerne.
Man kan alligevel ikke lime revner i beton - så de holder.
Den værste er nok revnen ved varmerøret som nok "arbejder" i takt med rørets temperatur.
Den burde du nok skære eller hugge op, (på begge sider af røret, og fylde noget fliseklæb eller andet i som bedre kan optage bevægelserne i fugen.
Det helt afgørende er at du anvender den rette elastiske fliseklæb så fliserne kan "flytte sig" i forhold til underlaget.

Der er en lille fidus med sådan en revne. Hvis det kan lykkes dig at placerer en flisefuge lige over revnen og efterfølgende IKKE fylde flisefugemørtel i. Men i stedet fuge med noget gulvsilikonehalløj så har du en dilatationsfuge. Og den kan optage revnens bevægelser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også