Må en olieradiator ligge ned under transport ?

Jeg overvejer at investere i en gammel camplet - som bla. skal bruges i påskeferien. Og så vil jeg købe en olieradiator til at tage med til opvarmning, da jeg har læst mig frem til, at den afgiver mindre fugt end gas-opvarmning.

Men må en olieradiator ligge ned - så den f.eks. pakkes ind i camp-letten under transport ?

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja gør du bare det, det sker der intet ved. Men de gasvarmere der er indstaleret i campingvogne har altså skorsten og tager forbrændnings luften ude fra.
Nu skriver du en camplet, det vil sige det er med teltdug som sider og tag. Og der er en olie radiator ikke særlig egnet, du skal have fat i en el varme blæser og lad være med at bruge penge på en af de billige, de holder sjældent ret længe.
Kan du forklare mig, hvorfor en olieradiator ikke er særlig egnet til en camplet ? Jeg har læst mig frem til, at rigtigt mange bruger dem til opvarmning i forteltet til deres campingvogn - og det er jo samme princip med teltdug som sider og tag

Det var også for at spare penge på strømmen, at jeg ville bruge en olieradiator, og fordi jeg har læst, at med en el-varme blæser kommer man ret tæt på de maksimale watt, som man må bruge

Men jeg er ganske nybegynder i campinglivet så alle uddybninger og forklaring - og gode råd omkring opvarmning er mere end velkomne
Jeg har selv sådan to små olie radiatorer på 450 w. de er fine i mindre tætte rum der er isolerede. Men i et telt er væggene max 1,5 mm. tykke hvis det er et gammet bomulds telt og her duer den altså ikke. For selv om det føles tæt "inden døre" i teltet er der aligevel en stor luftudskiftning, men prøv det og kom tilbage med resultatet.
Bemærk også lige, at der ofte er begrænsninger på den effekt, du kan tilslutte til el-nettet på campingpladser og at der ofte betales en kraftig overpris pr kWh, idet denne pris også skal dække investeringen og reparationer på campingpladsens el-forsyning.
håndværkeren.

hneeej.

ikke son da.!

men værktøjsættet er god til små reperetions opgaver i campingvognen
og rette pløkker.


jeg har bare lidt sjovt. og i godt humør. i dag.

Kære Hans2 det er et sæt som "smarte" forretnings folk har lavet til Damer. Der er jo de mænd der tror at Damer / Kvinder ikke kan bruge værktøj uden at komme til skade. Så laver de sådan en gang pik-pak der er så skrøbeligt at de er sikker på at når det bliver brugt, går det i stykker.
de kan jo bare bruge fingerbøller.
så ungår de at få finger i klæmme under hammeren.

men de er nok bedst til nålen og tråden (stoppe strømper).!!!!!
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis