Må en olieradiator ligge ned under transport ?

Jeg overvejer at investere i en gammel camplet - som bla. skal bruges i påskeferien. Og så vil jeg købe en olieradiator til at tage med til opvarmning, da jeg har læst mig frem til, at den afgiver mindre fugt end gas-opvarmning.

Men må en olieradiator ligge ned - så den f.eks. pakkes ind i camp-letten under transport ?

Jeg overvejer at investere i en gammel camplet... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et sæt med hammer, skruetrækker og tang, det har de fleste kvinder altid ved hånden.
Vi andre kalder der stilethæle, bordkniv og nøddeknækker. Afisoleringstangen kalder vi andre en saks eller en negleklipper.

Når olieradiatoren ikke egner sig til telt er det fordi teltet er dårligt isoleret, og olieradiatoren sender al varmen op under dugen, hvorfra den fiser ud til omgivelserne. Altså ikke ret meget varme indenfor. En blæser varmer hele luftmængden op pga den kraftigere cirkulation.

Ofte er max effekten på campingpladser 5 A, svarende til 1100 Watt, så køb en, hvor mindst et af varmetrinene ikke er over 1100 W.
Varmeblæseren er rigtig god at tænde i en times tid, når duggen begynder at falde. Så er teltdugen meget mere tør næste morgen.
Vælg en, der kan blæse kold luft. Der kommer altid noget kondens under madrasserne, så om morgenen stiller man dem på højkant for at tørre ud, og så er det godt at have blæseren til at blæse kold luft ind i kabinen langs gulvet. ALDRIG varm luft pga brandfaren, hvis mandrasserne vælter
Lavenergipærere er ligeså et must, da de laver langt mindre varme, og derfor ikke frembyder nær samme brandfare som almindelige.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ups, her kom jeg lige til at svare på et 4 måneder gammelt spørgsmål...

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jamen er det at ligge i telt da ikke indbefattet at småfryse lidt engang imellem, Jeg har godt nok sådan en lille gasvarmer i mini størelse, men den kan ikke varme ret meget andet end mine tær !
Så er min goe gamle primus væsentligt bedre, 15 minutter og teltet føles som en sauna
@Håndværkeren.
Gætter på at du camperer alene.
Jeg betaler gerne lidt el for at slippe for familiens jammer og klage.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

håndværkeren.

tjaaahh.

hvad er vrøvle for noget.!

du har vel ikke en god forklaring.?

hvis man fryser i nat timerne. er en god sovepose en god løsning (minus 15 gr.)
der kan du næsten sove i underbukser i sist i sommertid i (august september)
eller tidlig foråret. (marts. arpril) på en god liggeunderlag. i telt.!
Næh Hans2 jeg har ikke sovepose mere, jeg har min dyne med for jeg bruger feltseng med et liggeunderlag og lagen. Jeg gider ikke ligge og rode nede på jorden længere !Jeg har også et super telt med fuld ståhøjde beregnet til tre personer, det var godt nok ikke helt billigt, men det er også kvalitets mæssigt noget af det bedste arbejde jeg længe har set. Det er bare så gennemført så det må være det der kaldes teltvedenens Roolls Royse.
håndværkeren.

det lyder da godt.
Tak tak for kommentarerne - også om mit billede. Det er nu ikke mit værktøjssæt - mit eget er nemlig "mandefarvet"  Jeg kan bare godt lide at leve op til mænds "fordomme" om kvinder - for derefter at nedbryde dem  

Hvad olieradiatoren angår, så har den indtil videre stået op under transporten - og vi har godt nok været glade for at have den med, især da vi camperede i påskeferien og det var under 5 grader om natten (hvor den dog ikke var tændt - men den varmede camp-letten helt fantastisk op om aftenen, så vi rigtigt kunne sidde og råhygge )
Jeg købte en 400 - 450 W 230 V olie radiator i foråret til jollen. Den er blever lagt ned i kistebænken i kahytten og den fungerer upåklageligt endnu, så jeg tror på at det ikke betyder noget at den ligger ned.

Troels
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis