Nyt storsejl, lazypack og reb ????

Er ved at bestille et nyt storsejl til min P-28.  Den er med træmast med slæder og bom med hulkehl. Nu kan jeg se at man i dag bruger et "løsfodet" storsejl. Så skal jeg vel have lavet en anden anordning på bomnokken?
Hvordan gør man med lazypack og reb? I dag sidder der 2 skinner på bommen, hvor rebet går fra den ene side op gennem sejlet og ned på den anden side til skinnen hvor der sidder et hjul og et frølår. Når der kommer en fast sejlpose på bommen, som jeg går ud fra sidder i hulkehlen, skal der så laves huller i posen til rebet eller findes der en anden løsning?

Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er altså ingen der siger at du skal sejle med løs undelig / fod, hvis du syntes det virker godt med hulkeel som du fæster dit storsejl i, så fortsæt du med det. Det er jo noget du og sejlmageren aftaler.
Fordelen ved storsejl med løs underlig, er at du kan krumme det ved slæk på skøderne. Næh vil du noget der virkelig fremmer sejlegenskaberne, så er det gennemgående sejlpinde i storen og løs undelig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis