HJÆLP!! hvilken pejs er dette?

Hej alle.

Min kone og jeg har købt et dejligt hus, dog ønsker vi ikke at beholde den pejs der er.

MEN vi aner ikke hvilken pejs vi har, så vi ved heller ikke hvad vi kan sælge den til. Vi håber inderligt at der er nogle skarpe folk her der kan hjælpe os, da vi intet aner om pejse.

Så i må meget gerne give os en ide om hvad sådan en er værd.

Hilsen

Tanja og Bo

P.s

Man må naturligvis også komme med bud på den

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den der kan du kun sælge til skrothandleren.
I dag skal en brændeovn være CE godkendt for at den må indstaleres af en ny ejer, og jeg tvivler stærkt på at den Gamle Jøtul pejs er det. Så som foreslået, sælg den til skrothandleren.
Skrevet af Håndværkeren på 11 mar 2011 23:38
I dag skal en brændeovn være CE godkendt for at den må indstaleres af en ny ejer, og jeg tvivler stærkt på at den Gamle Jøtul pejs er det. Så som foreslået, sælg den til skrothandleren.

Den skal have en typegodkendelse der påviser at den har en vis virkninggsgrad og holder sig indenfor kravværdier til forurening.

Ja Mulle ! det er jo derfor den skal være CE godkendt, hvilket er ret skrappe krav for at få denne godkendelse.
Hændværker:
Nu var det bare en præcisering. Du har jo fuldstændig ret - der er kun to veje for den ovn, enten til skrothandleren eller kast den efter en gal hund.

CE godkendelsen er en varedeklaration som producenten påfører produktet og viser at det overholder gældene krav i europæiske lande. Typegodkendelsen går ud over denne mærkning og producenten skal nu kunne dokumentere at kravene overholdes - i dette tilfælde bl.a. virkningsgraden.

:-) fra Mulle

En sidste mulighed er at bruge den i haven som bålsted eller hyggevarme på teressen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis