Trækker ikke

Hej. Jeg har en aprilia Sonic fra 2005. den er helt standard udover at have pillet ringene, og har cdi-begrænser på. Den har lidt problemer med at trække.

Beskrivelse: Min el-start tænder forlygten når jeg prøver at elstarte den, så på en eller anden måde har de forbindelse. Når jeg kickstarter med foden starter den, men den trækker ikke når jeg gasser op. Den siger underlige sugelyde fra udstødningen, og indimellem eksplotioner fra den. Jeg har tjekket tændrør, og hætten det er ok. udstødningen er også pæn. så umiddelbart ikke noget med sliddele at gøre. Det skal dog siges at problemet opstår periodisk, dvs det skifter heletiden fra at være normal tilstand til unormal. Men jeg kan ikke køre en tur på den, fordi jeg kommer ikke ret langt. Jeg har fundet ud af at den slukker, hvis jeg har den i tomgang, og jeg tænder frontlyset..

Er der nogen der har mulighed for at vide hvad det er? evt, en fejlfindingsmetode.?

På forhånd TAK. Morten.

morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare det at du har pillet fart begrænseren af er nok til at jeg ikke vil hjælpe dig
Okay. Jeg troede det her var du forum hvor man hjælper hinanden med problemer? Men det er det åbenbart ikke. Nu går det pludselig op i om knallerten er lovlig eller ulovlig.. ufatteligt. Jeg kunne forstå hvis jeg havde tunet den, men det er da lidt plat, "håndværkeren" årlig talt. Så lad dog være med at skrive noget hvis du absolut ikke gider. Jeg skal bare have min knallert til at køre igen, og nu hvor jeg er studerende og ikke har penge til en tur på værksted, har jeg meldt mig ind her, og får bare lort i hovedet lige efter.. er det sådan du vil byde mig velkommen? I så fald tak..

morten

Nej det er ikke sådan jeg byder dig velkommen, du skal være velkommen på LDS. men af princip og ifølge reglerne på LDS. må vi ikke hjælpe til ulovligheder.
Jeg har selv været en fattig læredreng en gang, men derfor kørte jeg af den grund ikke rundt på noget ulovligt.
Det er temlig svært at skulle hjælpe med det elektriske, hvis du ikke har et diagram over det elektriske system på dit køretøj, noget kunne dog tyde på at den tidligere ejer har rodet grundigt med den.
han hville bare have omdrejninger ned og mindre benzin forbrug.

håndværker.

du hade måske også gjord det samme numre med ringen.!

i variatoren den ring giver 10 til 15 km. ekstra per liter benzin
når den er "pillet" ud.
men så er det bare for køren kan holde farten. men friste til tider
til at øge farten. du skal passe på de rullefeltet. politi de har med i ders
vogne.!

men du kan se www.scootertv.dk  hvad pilleriet kan medfør.

håndværkeren.

på mange punkter giver jeg ret i af ulovligheder.
du kan lægge lidt hånd på problemer om diverse ting
på scooteren uden om ulovligheder.!!!
hvis bare løsten er der.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis