Webasto Thermotop C

Hej er der nogle af jer derude der har kendskab til og eventuelt bud på dette problem, jeg har købt en brugt Skoda Octavia med et webasto fyr i, det virkede fint de første 2 uger men nu starter det og kører i 5 minutter og stopper derefter, blæseren inde i kabinen bliver heller ikke tændt som den skal, har prøvet at lade batterei op på bilen så det er ikke strømmangel,,,

Hilsen Benny Hvidovre
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Tror du ikke at det passer med 180 sekunder  ?  det er nemlig det man kalder "sikkerhedstiden" som er den tid fyret bruger til at  lave 2 startforsøg, hvorefter det går på fejl hvis der ikke er registreret "flamme" inder den tid er udløbet

Du må stille dig ved bilen og lytte efter om forbrændingen starter og bliver ved med at være der, men det gør den nok ikke

Så skal du have læst "diagnose" ud på fyret for at konstatere hvad det fejler - der er ikke andre muligheder, med mindre at det er en brændstof fejl ( utæthed )

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Benny -
 Ja jeg kender mange steder - men jeg formoder at du mener et service værksted ? -     prøv at "google" Webasto så dukker der helt sikkert noget op.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Nu bor du jo desværre et stykke fra Hvidovre men lyder til at have godt check på det hele,, så nej jeg mente ikke et serviceværksted men nærmere noget i retning af anden etnisk indkomst
Hej Benny
For at udlæse diagnose på en Webasto varmer kræver det at man har Webasto diagnose adaptor samt diagnoseprogram til denne samt en PC så det er nok ikke så nemt at finde noget"alternativt"
HHilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
ja det ved jeg,,,men kunne jo være der var nogen herinde der havde en sådan,,,nu er det snart sommer så problemet kommer først igen til efteråret,,,og mon ikke der er nogen der har meldt sig på hjælpebanen inden da,,,jeg håber det ,,,
Benny
Hej Benny
DÅRLIG ide at vente - jo længere tid dit fyr  IKKE  kører jo dårligere chanse for at der ikke sker mere end der er allerede (vandpumpe sætter sig fast m.m.)
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej, det er måske ikke så slemt, du kan jo prøve om fotocellen som sidder inde i .brænderen er sodet til. rens den, måske ok.  hilsen tj.
TJ,,jeg ved en masse om Computere, Møbler og montering af disse,,,,men jeg ville ikke ane hvor jeg skulle finde fotocellen,,
Hilsen Benny
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis