virker denne brændeklipper

ER der nogen der kender denne her brændeklipper, og kan sig god for den ?
er den noget værd ?

http://www.primusdanmark.dk/brændeklipper-20-t-p-399.html

ibber

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en guillotine til halshukning.!

en guillotine der er blivet moderniseret med hydraulik til halshukning af brænde
til pejsen.!

du kan se de i www.youtube.com under guillotine.

denne brændeklipper er en vidder udvikling af guillotine.
til hendrettelse af brænde til pejsen.!!!!

men ud fra video klippet ser det ud som at klippe i spaghetti med saks.!!!
men jeg har ikke prøvet den endu.
men til mange tykkere ca. (op til håndleds tykke)grene er den effektiv.
til optænding brænde.!

men ud fra videoen er den eenhånds betjent med mindre at der skal være
to hånds betjent.!
Det var ikke noget jeg ville købe..

Så hellere en god rundsav..

De tynde pinde på deres video kan jo ikke bruges til reference, det er jo kun optænding - den tykke ligner en halvrådden hyldebær..
Jeg ville hellere se om den kan nappe en 30cm bøg - så kan vi kigge på det igen..

http://shop.xl-byg.dk/produkter/elvaerktoej/maskiner_230v/braendesav_230v/einhell_bt-lc_700_d_braendesav.htm


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Med et tryk på 20 T. tror jeg på at den også tager både Eg og Bøg på samme måde som den tager en hov pindebrænde.
Men i Danmark har vi noget der hedder Janteloven, og den gør desværre mange menesker bange for ny tænkning, selvom det med at klippe store stammet er ganske almindeligt i vore nordiske lande. De ældste blev drevet af damp.
Jeg er bestemt ikke bange for nytænkning - men det skal have et formål..

Hvad er formålet med at klippe over, istedet for at save ?


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Formålet er at den laver det hele i en arbejdsgang ligesom en brændemaskine,,, den både klipper træet over i passende stykker og kløver dem samtidig,, samtidig ligger der ikke og flyder en masse spåner overdet hele bagefter.
jeg har fundet nogen andre filmstykker på youtube., men mangler dog stadig at finde en hvor den tager et ordenligt stykke bøg eller eg, eller som har en og kunne fortælle om den i det hele taget er noget værd

ibber

Annonce
hvis du har en bærebar så kan du klippe den over med "brændekliper"
(guillotine)

men hvis du køber sådan en tingest så håbe ikke at du tafer fejl af brænde eller dit hoved.!

hellere en god brændesav. i stedet for brændeguillotine.
Det skal godt nok også være en stor brændesav, hvis den skal kunne tage en bøg på 30 cm Ø alene bøvlet med at få sådan en stamme op i maskinen er nok til at jeg bruger min store elektriske kædesav. Det faktisk er hurtigere end min benzin motorsav.
Og til grene i en arms tykkelse syntes jeg at den maskine vil være et must, for jeg syntes godt nok der er noget af det mest trælse at stå og skære.
Hansen hvorfor skulle jeg tage fejl af mit hoved og så et brændestykke eller en bærebar ????,, dine fingre kan ligeså godt blive savet af i en brændesav, hvis man ikke passer på.

Jeg spurgte efter nogen , der eventuelt har erfaring med sådan et monstrum, og om de var noget værd,,,,,, i sverige har de åbenbart eksisteret i 20 år eller mere.




ibber

okay.

at jeg over driver lidt.

det er nok fordi at jeg kan se at uhyet er eenhånds betjent.!

okay.
Indrøm det nu bare Hans, du kunne godt finde på at stikke hovedet derind, bare for at se om den fungere med en hånd.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis