Vandbåren gulvvarne - giver ingen varme

Hej
Jeg har tidligere fået rigtig god hjælp herinde, så jeg prøver med en ny "sag".
Mit tre år gamle vandbårne gulvvarme anlæg vil ikke afgive varme!!! Jeg har sat samtlige kredse til at give max temperatur - trådløse sendere - og modtagerdelens lamper lyser alle som accept på at de modtager signal. Det sker bare ikke noget og det ser også ud på ventilerne, som om de kun åbner halvt måske 3/4. Der er varmt vant i gennemstrømnings vandvarmer og Fjernvarme måleren viser en afkøling på ca 40 grader - jeg kan bare ikke greje hvor pokker den afkøling foregår. Jeg har sågar tjekket om krybekælderen er fuld af vand - det er den ikke, så jeg er lidt lost..
Min mistanke går på cirkulationspumpen, eller måske trykudligningsventilen, men er ikke sikker. Ved at føle på rørene, så forsvinder varmen umiddelbart inden pumpen, ihvertfald er tilgangsrørene til gulvvarmen ikke specielt varme..

Håber der nogle gode ideer at hente. Systemet er som sagt ikke mere end ca 3 år gammelt, så jeg synes måske det er lidt vel tidligt med nedbrud.

På forhånd tak..

Mads

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med hjælp fra PalleE fandt jeg ud af hvor fejlen lå: Før cirkulationspumpen sidder en termostat, som formentlig måler på retur temperaturen og åbner for tilløbssiden. Den havde "sat sig", så ventilen var permanent lukket - dermed ingen varm vand til at cirkulere i gulvvarme systemet. Nu er stiften løsnet og varmen breder sig langsomt i hele huset igen. Heldigvis med let gulvvarme så det virker hurtigt.

Mads

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis