min bil ryster

Jeg er ny herinde, da jeg sad og googlede om andre kende til samme problem.

Jeg har en golf sportline. Når jeg fek. kører på motorvejen 130 km/t, med konstant fart, begynder den at ryste.
Jeg kan ikke høre noget men mærke det i sædet. Det kommer og går, kommer og går, med et par sek. mellemrum.

Er der nogen der kan hjælpe med hvad det mon kan være?

Hilsen Mijanne

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
afballancering af dine hjul så skal den nok køre uden den ryster ... det er mit bud
det kan nu nemt være et hjul der enten ikke er afbalanceret ordentligt eller ikke er spændt ordentligt ( ses desvære tit )hvis det er kommet samtidig med dækskifte er det højst sansynligt det
ellers kan det være en støddæmper styrekugle elig.
i meget sjældne tilfælde kan rystelser fra motor og gearkasse mærkes pga et ophæng , men det er ikke ret tit det kan mærkes på den måde
hvilken motor ligger der i den og hvor gammel er den
er det en disel , især af lidt ældre årgang kan den godt ryste lidt , mange vil netop opleve at der er lidt rystelser hvis de er vant til at køre benzin
det er en golf 1,9 sportline variant årg. 2008, og jeg er vant til at køre diesel.
Kan bare ikke forstå (måske fordi jeg er kvinde), at når jeg kommer op på 130-150 km/t, og bilen er godt varm, så begynder at "ryste". Jeg kan ikke høre noget, men kun mærke det i sædet. Som om man bliver trukket frem og tilbage.. (ved godt det lyder mærkeligt)
Hvis jeg koncentrerer mig helt og kun "lytter" til bilen, er jeg sikker på det kommer fra motoren.
Når jeg sætter farten ned, bliver det mindre,men er der stadigvæk.. Har haft sælger med ud og køre, men han kan ikke mærke noget. Måske jeg skulle slæbe ham med ud på motorvejen. Er i hvert fald træls når man køber sådan en dyr bil..
så vil jeg tro at det er dine dæk , hvis det er nogle diskauntdæk der er sat på kan de godt være lidt skæve eller de er ikke afbalanceret ordentligt ( ser man desvære alt for tit )rystelser kan være svære at fastslå hvor de kommer fra

at du er kvinde skulle helst ikke have noget at sige ( dog er der mange af slagsen der kan mærke og høre alt der ikke er der )
men bare du ser godt ud er du lovligt undskyldt (GH)

Måske du har ret. Nu er det jo snart forår og den får sommerdæk på, så må jeg se om der er forskel..


Måske trækakslerne, eller hva?

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis