Må jeg være så meget hos kæresten eller er det ulovligt?

Hej.

Min kæreste og jeg bor hver for sig og har begge et barn boende fast hos os.
Jeg får førtidspension og går hjemme. Jeg kører op til kæresten, når mit barn er hentet fra børnehaven. Vi spiser og sover der og om morgenen kører jeg mit barn i børnehaven igen og er så hjemme ved mig selv. Sådan gør vi 3-4 gange i ugen.
Jeg vasker indimellem tøj derop og har lidt tøj og småting til at lægge deroppe.
Mit spørgsmål er så om det er ulovligt?
Jeg har min egen lejlighed og egen adresse. Mit barn har plads i børnehaven.

Håber nogen kan hjælpe os...

MVH gst
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du er landet et forkert sted ! Her skruer vi søm i, banker skruerne i og udlevere gratis  Tømmerlus. LDS. er for håndværksmæssige opgaver.
Og nu er jeg jo ikke din Far, så for min skyld så forsæt så længe i og især børnene har lyst.
det må du meget undskylde
Det skal du såmæn ikke undskylde, jeg tror bare du skal finde et andet forum for så personlige spørgsmål. LDS. er som sagt mere for klamhuggere filosoffer Bolværksmatroser perlegrus mekanikkere Pindesnittere og andet godtfolk
Hej GST.

Kom du bare her på siden :-) Men som håndværkeren skriver er det nok ikke lige kernekompetancen her på siden du efterspørger...

Mår det så er sagt tror jeg dit spørgsmål er temmelig svært at svare helt nøjagtigt på.... Eller rettere, du må overnatte alt det du vil hos kæresten (hvis hun/han giver lov)....
Men det du nok spørger lidt indirekte til er om det kan have konsekvenser for om I begge fortsat kan betragtes som "enlige forsørgere" og drmed sikre jer nogle højere satser for børnepenge osv..... Og den del tror jeg beror så meget på et konkret skøn fra din kommune at du må spørge dem! Og så vil det være fornuftigt at sikre dig et "bindende svar" da det jo kan skønnes anderledes af en anden sagsbehandeler....

MVH Njord

MVH Njord
Tak for dit svar....
Nogen mener man ikke må have sit tøj, sin tandbørste osv. ved modparten, så det var da rart at vide... Men fik da lidt ud af dit svar.

MVH gst
Jeg vil tro det er en gråzone hvor det er temmelig svært at få et egentligt svar... men det bør man kunne få fra en offentlig myndighed...

Jeg kender selv et eksempel på et par der ikke boede sammen. henholdsvis på sjælland og jylland.. hun havde et par børn fra et andet forhold.. men så fik de sammen et barn mens de stadig boede i hver sin landsdel, og ikke kunne flytte sammen pga jobmæssige forhold. Og hun kunne ikke få et egentlig svar på om hun var berettiget til forhøjet ydelse til de to børn fra tidligere.. hun var jo ene fprsørger for dem.... men hvordan ser myndighederne på det... Ja hun fik svaret at det måtte hendes moral afgøre... men moral er jo ikke til at måle og veje... Kommunen havde temmelig svært ved at forstå de to unger var til den høje udelse og den sidste kun til den lave.. omvendt kunne e ikke sige om det var korrekt eller ej! Heldigvis drejede det sig kun om et par måneder... så jeg mener at huske hun valgte den lave ydelse for ikke at risikere en sag. men noget egentligt svar kunne hun ikke få... Det er en del år tilbage.. Og med den "blå" regering der har siddet i mange år med mantraet om regel forenkling... så burde det jo være løst.... Men jeg tvivler da, så få dit svar på skrift og få prømisserne beskrevet temmelig nøje :-)

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis