Advarsel om dårlig forhandler

Har en kammerat, der lige har købt ny bil og vil nu gerne advare andre mod denne sælger.

Af hensyn til kammeraten og mig selv, undlader jeg at nævne bilens art og købstidspunkt.

Forhandleren er den tidligere indehaver af Bilspionen. (Langeskov, Fyn.)
Han gik konkurs med Bilspionen og er nu startet undet et nyt navn:
Mullerup Auto/v Ullerslev, Fyn.

Navnet må ikke forveksles med et andet firma af samme navn, også liggende på Fyn.

Den købte bil, har alvorlige fejl og flere mangler.

Utæt krumtapsdåse. utæt bundkarspakning. Baklys, der er holdt op med at virke, dagen efter købet. Bremser. Hovedcylinderen var periodevis defekt.
Bil som solgt helt nysynet, for få uger siden, i følge sælger. Synet i Okt 10.

Alt så fint ud på købstidspunkt, men nu hvis ser der sig fejl, som sælger ikke kan have overset, da han solgte bilen. Bla den utætte motor.
Sælger afviser nu alt.

Har snakket med andre, der også har handlet med sælger og det er den samme historie...

Vil ikke oplyse sælgers navn, men google, kan være en rigtig god ven. Bilspionen, søg og du skal finde.

Jo, ny side fra sælger:

Danske bil mæglere(.)dk
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget har du misforstået, her hjælper vi hinanden og står gerne ved hvem vi er og hvorfor.
Enhver kan slynge sådan en historie ud for at genere en eller anden, og det har vi ikke brug for her på LDS.
Skrevet af Håndværkeren på 12 mar 2011 23:20
Noget har du misforstået, her hjælper vi hinanden og står gerne ved hvem vi er og hvorfor.
Enhver kan slynge sådan en historie ud for at genere en eller anden, og det har vi ikke brug for her på LDS.
Er langt hen ad vejen enig.
Jeg mener dog, at vi bør have mulighed for at meddele vore med-LDS´ere, hvis vi får kendskab til firmaer der er useriøse.
Om det er tilfældet i denne sag ved jeg ikke, men der er åbenbart andre end trådstarterens ven, der har haft problemer med dette firma:
http://www.bilgalleri.dk/html/for_m..._ID=187627

Til trådstarteren vil jeg sige, at der jo findes en ganske udmærket portal; Trustpilot, hvor man kan anmelde/vurdere firmaer. Det kunne du jo foreslå din ven.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Kritikmodtaget og taget til efterretning.

Mindes en anden tråd om en bilforhandler på Fyn, hvor der kom advokat på. Der blev firmaets navn nævnt. Et firma jeg hvor jeg også har kikket på bil. En bil der ikke burde have været synet.

At jeg advare mod denne her forhandler, er ment som en advarsel, så andre, der overvejer at købe bil, ikke ryger ind i den tidligere bilspion. Ikke for at genere en privat person.

I mit lokal område, er sælgeren rimelig kendt under det navn, han brugte, da han drev sit tidligere firma
Alle bil- og reservedelsfirmaer her omkring, ved hvem han er og holder sig væk fra. Men de færreste ved, at han har startet nyt firma under andet navn.

Da jeg i sin tid, blev advaret om denne sælger/person, vardet af et Fyns større autoophug, som havde handlet med denne sælger. Kender ophuggeren privat og advaredemod, at jeg aldrig skulle handle med den mand og fortalte mig en del historier, men dem afviste jeg og så det som et forsøg på at svine en konkurrent til.

Men får nu historien igen, af en der var til stede, da den skulle være sket.

Min kammerets bil var på værksted og få rette nogle de fejl, som de "nysynede" bil havde. Utætte bremser f eks.

Da mekanikeren spurgte til, af hvem bilen var købt, smilte mekanikeren. Han vidste godt hvem sælger er.

Mekanikeren fortalte, at han har en ven, der også havde købt bil af denne sælger og her var sælgeren blev så grov, da de kom tilbage med reklamtioner, så han havde svinet mekanikerens ven til og havde spurgt vennens kæreste, om hvornår han (sælger) kunne begynde at tjene penge på hende.

Så jo, det er et forsøg på at hjælpe andre, mod ikke at løbe ind i denne sælger. Og den tidligere forhandler ved Middelfart, der støttede alle op af der skulle advares, så vidt jeg husker. Og denen advarsel søtter jeg også op om.

Sælger har i min kammerats tilfælde, oven i købet, fået lusket af ud af give en kvittering for den solgte bil.
Det er også helt fint at advare andre, men at advare anonymt syntes jeg ikke om, der kan det virke som det kun er for at nedgører en andens firma.
Den du omtaler er muligvis en af dem der starter nyt firma hver gang det gamle firma er blevet for kendt for sine skarns streger.
Nu er det jo ikke mig, selv, haft denne dårlige oplevelse med denne sælger og er blevet bedt om, af min kammerat, om ikke at give så mange info, at sælger evt finder ud af, hvor denne advarsel kommer fra.
Der er nogle spieciele omstændigheder ved handlen, der gør at sælger kan huske denne handel, som jeg self ikke vil nævne her.

Sælger ved ikke hvem jeg er, men han ved hvem min kammerat er og hvilken bil og dato, der er tale om. Ved at sælger har solgt flere biler i samme periode.

Sælgers forrige firma gik konkurs og nu starter sælger forfra og kører stadig sin tvivlsomme foretningsstil videre og hvorfor skal andre (igen) brænde fingerne.. At det andet firma, var et man skulle holde sig fra, er almindelig kendt i mit lokalområde og var vist den primære årsag til at det gik ned... Folk klagede og anmeldte ham.

Men ellers er jeg fuldstænid enig i, at det hurtigt kan komme til at virke som om, jeg vil nedgøre andre.. Men jeg vil blot advare. Det med at nedgøre, klarer sælger udemærket selv, med hans måde at handle biler på...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis