hjælp till nybegynder i husrenovering... hehe

hej alle byggefolk
 
Jeg har købt mit første hus og det er et gult murstens hus med gule fuger fra 1960. og det sys jeg er rigtig kedeligt. så har overvejet at vandskure det.
Men har heller ikke en formue til det.

lidt info om huset.

Der er ca. 3mm fra fugen og ud til murestenen.
murestenen er ruflet.
Huset er 110kwm grundplan og er muret helt op til taget i gavlerne.
Ville rigtig gerne ha det vandskuret i en mørtel (eller hvad det nu hedder) med farve i. og den skal vare hvid...
Så ville høre om der er nogen der har forslag til materiale og priser på det...                og frem gangs måde, så man ikke skal lappe i det hvert år?

Håber på nogen rigtige gode svar som kan hjælpe mig lidt på vej med dette projekt

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle du hulemig have tænkt på noget før. :o)
At vandskure et gammelt hus er nok muligt. Men tæt på kriminelt.
Vandskuring er velegnet til nyt, sundt murværk. Hvis du går tættere på dit murværk vil de se masser af fejl og skader. Formodentlig.
Endvider bør du tænke i isolering.
Vælg en udvendig isolering og puds eller beklæd dit hus som det passer dig.
Næsten uanset hvad du finder på så er tilbagebetalingsperioden mindre end 5 år.
Skrevet af hpox på 09 mar 2011 22:57
Det skulle du hulemig have tænkt på noget før. :o)
At vandskure et gammelt hus er nok muligt. Men tæt på kriminelt.
Vandskuring er velegnet til nyt, sundt murværk. Hvis du går tættere på dit murværk vil de se masser af fejl og skader. Formodentlig.
Endvider bør du tænke i isolering.
Vælg en udvendig isolering og puds eller beklæd dit hus som det passer dig.
Næsten uanset hvad du finder på så er tilbagebetalingsperioden mindre end 5 år.

Har du noget dokumentation for at tilbagebetalingstiden er mindre end 5 år ved efterisolering. I vores energimærkerapport, står der så vidt jeg husker en tilbagebetalingstid på ca. 30 år. 

Og med tanke på hvad det koster at efterisolere, skal der da godt nok spares noget på varmen. Man skal vel næsten have penge, for at udgiften er tjent hjem på 5 år? 

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide mere om den lave tilbagebetalingstid da vi selv går med en efterisolering i tankerne. 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
http://www.byggeri.dk/guide/isolering

Vil måske være et sted at kigge når det handler om isolering.

MVH Njord
http://www.rockwool.dk/r%C3%A5d+og+...par+penge/
 
Ovenstående har du en slags dokumentation. I hvertfald nok til en foreløbig vurdering.

Jeg går ud fra at beregningerne omfatter renteomkostninger. Men alt andet lige så er renten jo lav og det er nemt at låne penge til efterisolering.
Hvis du laver arbejdet selv og kun skal indkøbe materialerne er det nærmest en guldgrube.
Jeg ville vandskure med Maxit Multi 280, og så male med Skalcem 100 det var vi gjort med vores hus fra 70, samme sten som dine, vi gjorde det for 3 år siden, og det står stadig flot som nyt, og er ikke skallet af et eneste sted...

Har vist skiftet navn til weber :-)

http://www.weber.dk/facade-og-mur/weber-produkter/produkter/pudse-og-fugemoertler/weber-multi-280.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har også gode erfaringer med Maxit Multi 280. Det er en fiberarmeret tyndpudsemørtel. Den er dog lidt grovere end traditionel vandskurringsmørtel, men sidder til fast endda på glatte maskinsten!


Det fikser jeg...
oki tak for de gode svar... kan i huske hvad jeres projekt rendte i? 3000 eller 10000? altså for at vandskure et hus på 110kwm
og hvor købte i jeres maxit mulit 280 henne?
Jeg købte min mørtel ved Bygma Vedr. pris regn med ca. 180 kr pr 25 kg. jeg vandskurrede mit gamle hus ca. 240 kvm for under 3000 kr.

Det fikser jeg...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også