Ytong multipor isoleringsplade

Jeg er ved at renovere et hus der opr. er bygget i 190 mm gasbeton og udvendigt pudset - isoleringsværdien er derfor ret ringe. Opr. var planen et montere forsatsvæg indvendig med 95 mm mineraluld og fibergips, men overvejer nu stært en Ytong multipor blok indvendig, af hensyn til nem indfræsning af el mv. og ingen krav om dampspærre.

Er der nogen der har prøvet det - og evt. regnet prisforskel ? Jeg synes måske der er lidt + til multipor løsningen, da der så ikke er bøvl med dampspærre - og vel knap samme risiko for svamp i konstruktionen efterfølgende, hvis der skulle opstå lidt fugtindtrængning fra ydervæggen (gasbeton har jo en kedelig tendens til små sætninger..)

Vh

Martin

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel kun hvis du bygger din forsatsvæg i træ at der kan dannes skimmel - stål, mineraluld og fibergips - der er intet af det der kan rådne.

Hvis du alligevel skal til og igang skal du lægge minimum 200mm i for at det i det hele taget kan betale sig - og så er du igang med et udvendigt projekt hvis du ikke vil miste for meget plads indevendigt. Heraf følger at din efterisolering er væsentligt mere effektiv hvis du gør det udvendigt og flytter dine vinduer med ud.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ved det er længe siden risum. Men hvad endte du med at gøre?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis