rundsavsklinge 200x16?

Hej

Jeg leder efter en ny klinge på 200mm og med hul på16mm
Jeg skal bruge den til at save affalds brædder, dvs. der kan være et søm ind i mellem så det skal heller ikke være en for dyr klinge.

Jeg har set at man kan få en multi klinge der skulle kunne skære det hele, nogen der kender til dem?

På forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vandalhart.

Prøv Biltema de har forskellige og til en fornuftig pris ca. 100,- for en 200 Ø med enten 24 40 60 Z (skær/tænder)

Rettelse192 Ø  89,90 kr  ikke 200 Ø mm.

Der er Ø 30 mm. hul standart, men reducerings ring/e også 16 mm. medfølger.

Der findes utallige former med positiv og negativ stødretning, så at sige til enhver opgave du måtte ønske dig, men så er prisen jo også en anden hvis special klinger ønskes.

Ellers må du prøve det lokale byggemarked hvis du insisterer på 200 mm. Ø men som sagt en helt anden pris.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hårdmetalklinge den skulle være lidt ligeglade med søm og skruer i træet
når  man skal skære i affalds træ.!

men hvis snittet ikke skal være lige "blæse på skævheder" er en bajonetsav
med grovtandet bimetalklinge. en fordel.!!!

Tak for svaret
Biltema havde jeg slet ikke tænkt på, det vil jeg lige se på.
Men da saven ikke er så stor er det jo med at få så stor klinge på som muligt

Men desværre er der ikke plads til en 210mm

Jeg har kigget lidt på KWB Type E - 33 EASY-CUT - Multi klinge som skulle kunne klare det hele fra www.multikøb.dk men den koster også 429kr, så det er måske bedre at købe 3 fra harald-nyborg.

Har flere reducerings ringe fa Ø 30 og ned, så det er blot et spørgsmål om et frimærke hvis der mangles sådanne.

Dem Biltema er ret gode synes jeg til prisen, angående slibning, det kan slet ikke betale sig at få slebet klingerne er godt 3 til 4 gange så dyrt som at købe nyt.

Prøv at undersøge om der ikke skulle være plads til lidt større klinge, skal naturlig vis ikke opfordre til noget fusk med at tage spalte-kniven af osv. så det har jeg selvfølgelig ikke gjort vel??

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
de billige klinger er de med påloddet hårdmetal "plater"
eller er dem der skal slibes efter den har mødt en søm.!
til en pris til under 120 kr.!!!
Jeg har med held brugt relativt billige klinger med platter til at skære affaldsbrædder, paller m.m.
Man behøver jo ikke at sigte direkte efter søm, når man skærer. Men at udgå at ramme søm er nok lidt utopi. Der ryger da en platte ind imellem, men derfor kan klingen stadig bruges.
Jeg ville gå efter 3 billige fra HN i stedet for en dyr. Man kan jo være uheldig og ramme en gedigen bolt inde i et stykke træ!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis