skrotning

Hvad gør man, når man skal have sin båd skrottet?
Min er af aluminium.
Den sank i stormen, og jeg foretrækker at anse den for totalskadet
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var den ikke forsikret?

Hvis den var forsikret, så er det vel op til dem om den skrottes.

Hvis ikke den var forsikret, kunne du jo sætte den tilsalg, måske en GDS'er har mod på at istandsætte den.

Endelig skulle der være god pris på aluminiumsskrot, så en skrothandler vil sikkert gerne købe den.

mvh jens
har du anmeldt skaden.. . Min dækkede en skade under optagning uden for sejltiden.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Produkthandler køber metaller - og aluminium har en del værdi, så du kan jo bare aflevere det sådan et sted og få metalværdien.

Men hvorfor kan skroget ikke bruges ? -skroget til en aluminiumsbåd er jo stadig skroget til en aluminiumsbåd, selvom det ligger under vand - hvis det bare ikke har alvorlige revner og huller.

Lad os se et billede af det, så kan vi bedre sige noget.

Hilsen A

To ulykker kommer sjældent alene.
sagen er, at båden muligvis skal fjernes straks, den kommer op af vandet
Hvor ligger det da henne?
Hvad er størrelsen og hvilken type båd?
Er der kun et skrog, eller er den apteret?

Er det et rent alu skrog (fx en alu jolle) så kan den jo skrottes direkte hos skrothandleren.
Er det en aptert sejlbåd er der jo an masse andet materiale i båden der ikke kan genanvendes direkte, og der kan være en del andre mettaller elle rmåske beton til en køl hvis det er en sejlbåd....

Så du kan måske få mere fyldest gørensde sar hvis du fortælle rlidt mere om hvad det er sor et skiw der er gået ned for dig....

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis