glødetrådspære kontra enerisparepære.

Jeg har selv løbet med på trenden om at sparer på energien og har købt energisparerpærer til det meste af af huset.
1.sparepærenes levetid holder ikke og de er dyre i in køb.
2.sparepæren er jo ikke kold og det er jo netop det man angreb glødetådspæren for at 90% af energien er varme og 10% er lys ,ja ja det er rigtig nok, men men det er om vinteren vi bruger mest lys og den varme der kommer fra den gamle glødetråds pære er da ikke spildt den til føres jo da rummet,,,,, så tænke tænke, hvad koster det af energi at fremstille en sparer pære, her tænker jeg på co2 er der balance eller er manipulation og profit. Jeg tror du kender mit svar.

 se min hjemmesider www.haveogparklamper.dk der finder du også STUK

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger selv energispære pære i hele huset, og kan ikke genkende det du vil med tråden.
For i stedet for at bruge 60w. bruger jeg kun 11w. ja mange af mine lamper er kun forsynet med 3w. pærer, så jeg spare en hel del der. Eks. har jeg en gammel tappegang helt uden vinduer, der en en lampe der aldrig bliver slukket på 3 w. og der holder sådan en lampe i ca. 4 år. Selvfølgelig er de dyere i fremstilling, men de holder så også meget længere i forhold til en glødepærer.
Du skal da helt sikkert i gang med LED belysning - der er brændetiden ca. 50.000 timer, og lysafgivelsen er 350% i forhold til konventionelle lyskilder, så du skal bruge langt færre pærer. LED er måske nok noget dyrere, men du sparer både i mængden af pærer og frekvensen af indkøb, så det kan sagtens betale sig.
Med de priser der er fra det link du har lagt på, skal folk nok holde sig væk. Jeg har set dem væsentligt billigere, og de er altså billigere i fremstilling. De priser er rent Åger !
Mon ikke det med LED belysning til reel belysning endnu er i sin vorden?

Jeg har eksperimenteret lidt med nogle forskellige, men halvdelen af de jeg har prøvet, har været til at smide ud igen, men enkelte små spots, har været udmærket, men forholdsvis dyre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jeg ved ikke hvor smart det er i plissélampen på anretterbordet, men netop som reel belysning, fx. i entréen er det genialt. Vi har indbyggede led-spots i loftet i de rum der kræver "oplysning" - altså reelt lys.
Hov.. Håndværker... Tak! Jeg handler bare der fordi der køber jeg alt andet ;o) Men hvis det fås billigere andetsteds er det jo herligt.
Ja undskyld Neka, det skulle ikke opfattes som et personligt angreb.
Jeg syntes selv at det er utroligt at sådan en flad dims kan give lys, jeg kender ikke de flade med den der mere minder om en mini mini pære, dem bruger jeg i båden og er positivt overrasket over hvor godt lys de giver. De har dog et minus syntes jeg, der er ikke noget synligt lys imellem punktet der bliver belyst og lyskilden. Det er der jo ved glødepærer, men det vænner vi os nok til, for det er fremtiden.
Har sådan en lyst til at skrive.....

AMEN

Sniffer  
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis