Hvilke mursten til sålbænk?

Hey hey..

Endnu et indlæg omkring mit lille vindues projekt. Jeg skal skifte vinduer på facaden og derfor have en mursten på højkant som sålbænk. Men hvilken farve ville i vælge?
Huset er gemle røde sten fra 1957. De ser lidt slidte ud hvis man kan sige det. Vinduerne bliver antracit grå med en mat overflade.
Jeg hælder selv lidt til sorte sten men ville det se pænt ud.??

Er der forskel på mursten altså om de alle kan bruges til det jeg har gang i eller er der nogle som er bedre?

Som det er nu er der klinker som sålbænke og der er taget højde for at der skal mursten på højkant så er vel også eneste løsning for mig

Håber nogen har noget input..

Mvh Kris
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af hensyn til farverne skal nok lige siges at taget er sorte b7 plader fra i sommers.
Jeg ville have valgt at lægge nogle sort skiffer sten i, frem for et rulleskift i anden farve sten end selve huset.
Enig med Koluda.
Drop de klodsede rulskiftesålbænke og læg en plade på.
Hva' mæ' rød skiffer. :o)
det er også rigtig gode ideer problemet er bare det at de nye vinduer er bestilt efter at det er rulleskift så der er vel ikke rigtig nogen mulighed nu? Det bliver stort set umuligt at finde sten i samme farve og struktur som de gamle sten. Har ihvertfald ikke set dem før.
Annonce
Ja, det er det nok. Du kan måske finde noget i beton elller fiberbeton. Men det er næsten lige så tungsindigt.
Der bliver ikke andet for end at du vælger en mursten. De produceres jo i mange farver nu om dage.
ja det bliver nok sådan jeg gør. Har set man kan få mursten der har skiffer farven. Tror jeg vil se om jeg kan få fat i sådan en enkelt en og så holde den op og så se hvordan det ser ud..
ja det bliver nok sådan jeg gør. Har set man kan få mursten der har skiffer farven. Tror jeg vil se om jeg kan få fat i sådan en enkelt en og så holde den op og så se hvordan det ser ud..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis