Spartling på MDF - gips samlinger

Hejsa!

Jeg har lavet lysninger til ovenlysvinduer i MDF efter råd fra en tømrer. Nu skal jeg så til at spartle og er kommet i tvivl om hvordan jeg spartler hjørnerne hvor MDF og gips mødes. Jeg vil ikke have lister (gerichter) på, men vil gerne have pudsede hjørner.

Jeg har overvejet at spartle:
 - med papirtape under overgangen
 - med armeret papirtape (metal)
 - med metalkanter

Hvilken løsning er mon bedst - holder til evt. svind, forskellig bevægelse i materialer. Og er bedst i forhold til at der skal spartles med letspartel på gips og acrylspartel (Snedkerspartel) på mdf. Snedkerspartel er jo ikke helt billig så jeg vil gerne undgå fuldspartling af lysningerne :-/

Er der nogen der har et godt bud?

På forhånd tak!

Muller
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er faktisk et dårligt råd fra din tømrer, i hvertfald hvis det skal spartles sammen, MDF har det med at arbejde en hel del i årene frem også, og det er nærmest umuligt at få et plan overgang mellem gipsen og MDF uden revner senere hen.
Koluda har ret. Glem det. Det plejer at sprække ret hurtigt, desværre... Synes efterhånden jeg har prøvet forskellige metoder af dem du nævner til det, uden videre succes. Lister er klart den bedste løsning. Har sommetider gjort det jeg har skudt acrylfuge i revnen i stedet. (Det lød så lidt gusten)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også