hjemmeside

hej jeg hedder morten og jeg har en drøm om at lave en hjemmeside men jeg ved bare ikke så meget om hjemmesider så jeg vil hører om der sidder en genial webmester som kan hjælpe mig lidt, hjemmesiden skal helst give lidt penge så jeg kan få mit ejet domæne håber du kan hjælpe mig hilsen

MortenZ

 freec.dk/mortenz

lazerdot.dk

hej jeg hedder morten og jeg har en drøm om at... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har prøvet alle de nævnte programmer, og kan bedst anbefale wordpress, fordi det er gratis og et af de førende, så der kommer hele tiden nye muligheder.

hvis man er nybegynder har forlaget libris en lille folder der får en igang.

det er også korrekt at man skal tænke på hvordan "kunderne" skal finde hjemmesiden, de kommer ikke af sig selv...typiske skal man lave lidt optimering, links og evt adwords

der er en god oversigt på http://www.wordpress-hjemmeside-design.dk/

Vh
Per
Som mange andre har foreslået, så ville jeg helt sikkert sige du bør starte med at opsætte enten en Wordpress side eller en Joomla side. Begge løsninger er gratis og open-source og de vil give dig et godt udgangspunkt for at lære mere om webdesign og webudvikling.
Der var engang hvor webudvikling kun var for hard-core IT-folk, da man blev tvunget til at lære et dusin teknologier med 3-4 bogstavs-forkortelser (nævnt i flæng: HTML, XHTML, XML, XSLT, XPath, CSS, PHP, ASP, ADO, SOAP, REST, JS, JSP etc.). I dag er det noget mere blandet. Man kan stadig være den hardcore webudvikler der bekymrer sig om alle teknologierne, men man kan også sagtens være webdesigneren der kan lidt udvikling og klare sig helt fint med det. Det er netop teknologier som Wordpress, Joomla m.fl. der har gjort det muligt. Desuden muliggører de teknologier at du ikke behøver lave alle features på siden helt fra bunden, men kan bruge extensions andre har udviklet, for derved at tilføje mere, ofte gratis, funktionalitet til siden.

Så, som flere andre har nævnt, køb noget billig hosting på f.eks. one.com, gå ind på wordpress.org eller joomla.org. Se et par af videorne og læs nogle guides og sæt så i gang. Det er ikke så svært som man skulle tro og du vil hurtigt opleve du kan få en side kørende med noget indhold på.

Når det kommer til at redigere og opsætte disse sider således de ser professionelle og streamlinede ud, så er det dog en lidt anden snak. Her kræver det en del trial-and-error, research og tålmodighed fra din side. Det kan helt sikkert lade sig gøre, men forvent ikke du bliver en haj til det på 1 weekend. Det kommer til at tage nogle måneder før du får ordentligt styr på mange af tingene. 

Og for at du reelt kan begynde at tweake detaljerne som en professionel, så skal du nok regne med det tager dig nogle år.
Det er netop også derfor der er virksomheder der gør de her ting til daglig og bliver betalt for det. Og for virksomheder, der ikke selv har webudviklere blandt de ansatte, så vil jeg til enhver tid anbefale de kontakter et professionelt webbureau, da den tid de kommer til at bruge på at udvikle en sådan side altid bedre kunne være blevet brugt på at sælge produkter/ydelser og udvikle virksomheden. 
Men for hobby-folk som dig (hvilket jeg antager du er?), så "go nuts" .. Det er sjovt og der er endeløse ting du kan lære og blive bedre til med det..

Så held og lykke med det.. 

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Hvis stadig aktuelt, så PM mig.

Jeg er uddannet webintegrator indenfor PHP og SQL som systematisk programmeringssprog og dertil xhtml, html, css samt designerfaring med photoshop, fireworks og illustrator. Dertil også java programmør, men det er mest software (programmer som ligger på computeren).

Har også tidligere sat projekter op, som har kastet penge af sig - herunder også erotik og også communitys af dette forums størrelse. Det kræver dog en del tid hvis man vil høste penge og en rigtig god ide.
Hvis du vil tjene lidt penge på at lave hjemmesider, og få ideer til at komme igang, kan jeg anbefale amino.dk - der er rigtigt mange unge som gamle der arbejder med opsætning af sider som giver lidt afkast!

Handyman med interesser inden for madlavning og nemme opskrifter!
Skal du have testet din PC eller Tøm køleskabet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis