Badeværelse

Hej
Har bygget nyt 20 kvm soveværelse til vores hus og det gamle kontor der støder op til udbygningen har jeg delt op i en forbindelses gang med en skillevæg i osb og gips, samt glasvæv på den side der vender ud i forbindelses gange altså gangen er færdig, nu skal jeg så have den sidste del af rummet lavet til et badeværelse hvordan med dampspærre i dette rum der skal laves til badeværelse ?
en af væggene er ydervæg,på denne væg er den gamle spånplade væg med dampspærre bag der stadig.
loftet er der dampspærre i dog længere oppe i konstruktionen da jeg har opsat listeloft oven på tidligere inden jeg ville bygge til.
hvad med de 3 andre vægge i det kommende badeværelse hvordan med dampspærre og hvis der skal dampspærre i dem hvordan får man lige fat i den gamle dampspærre, trykker man det så godt som muligt eller hvordan ?

Mvh
Thomas

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vægge hvor der opsættes vådrumssikring, udgør denne damspærre.

Yderligere vægge skal der selvfølgelig opsættes en damspærre hvis denne støder op til uopvarmede rum, og den må lægge max. 1/3 dele inden i væggen, fra den varme side, hvilket selvfølgelig også gælder dit loft.
Tak for svar er nok nød til at spørge lidt ind vil være træls at lave det forkert :-(

Vil det sige at de 2 lag vådrums gips udgør det for dampspærre i de 3 vægge ud mod opvarmede rum ?
og er det rigtigt at den dampspærre der sidde i den sidste væg ud mod ydervæg og som er ført sammen med den der er på loftet er nok ?

Mvh
Thomas
Nej, 2 x vådrumsgips udgør ikke en dampspærre, men det går vådrumsmembranen.

Nej, spånplade duer ikke i et badeværelse, her skal monteres 2 lag vådrumsgips i stedet for.
Må jeg lade spånpladen sidde og montere 2 lag gips uden på og så smøre vådrumsmembranen ud på alle vægge ?

Gulvet skal laves i vådrums lineoleum da der er krybekælder under, da det er den
eneste løsning jeg kan se, har leget med tanken om at jeg måske kunne lægge flamingo i 
bunden men er ikke sikker på at det er ok at gøre det sådan ?
krybekælderen er der støbt bund i og den er knas tør må man lægge flamingo direkte på bunden af beton og støbe igen oven på ?
Ja, det skulle ikke være et problem.

Du kan godt støbe kælderen til ja, er klart den mest fornuftige løsning, sten eller leca i bunden, herefter 300mm isolering og beton.

Men kunne også være klaret med gulvgips, vådrumsmembran og klinker.
Annonce
lidt mere fra spørge Jørgen :-)
Der er ca. 85 cm højde i kælderen 
vil det være ok med 30 cm leca og 40 cm gulvflamingo og så ca 15 cm beton med rionet og gulvvarme 
eller kan jeg nøjes med lille afretningslag i  leca og istedet mere flamingo ?, jo lidt lettere at lægge flamingo ud.. :-)

og mange tak for de gode råd !

/Thomas
Ja, men så skal der vist en mere trykstabil isolering til altså S80 frem for S60, ellers er opbygningen OK.
Hvad hvis jeg har 4 kubikmeter jord jeg alligevel skal have væk  lige udenfor der hvor badeværelset skal være kunne dette bruges som opfyld ?
med en h stens kant støbt rundt og så opfyldning og stampe ?
NEJ.
Hvis det er muldjord dur det slet ikke.
Hvis det er råjord duer det heller ikke.
Til opfylding i bygning skal anvendes "velgradueret" sand. Som kan kompakteres.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis