Plastfliser som underlag i garage

Hej Alle

Jeg vil i min garage udligge en form for plastfliser med lufthuller og derefter et åndebart tæppe ... da min beton i garage jo ikke er fugtstoppet på nogen måde..

jeg bruger det kun som hobbyrum og derfor er vægt af bil med mere ikke et most..

jeg har en gang set sådan nogle klik fliser i plast til en billig penge i byggemarked men,

har ikke set dem længe....

håber nogen kender et sted

Mvh Fugtmanden

Undgå Fugtskader.. Luft Ud !!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal fliserne med lufthullerne gøre?
Hej

De skal sørge for at betongulvet kan ånde.. hvis du ligger et tæt materiale på et underlag der afgiver fugt giver det problem med skimmel samt at den fugt der ikke kan ånde naturligt flyttes evt til de omkringliggende vægge...

så derfor skal de være hullede..
ps. det ikke store huller..men derimod  små huller fordelt på pladen/flisen
jeg eftersøger..

Mvh Fugtmanden

Undgå Fugtskader.. Luft Ud !!

Hvad skulle det hjælpe at du udlægger et lag perforerede fliser først?
Og så det åndbare tæppe ovenpå?

Først skal du finde ud af om dern fugt ved gulvet er optrængende fugt eller kondens,
Hvis det er optrængende fugt kan du enten vælge at udlægge en fugtspærre eller behandle med et kemisk vandtætningsprodukt, f.eks. Vandex eller Sika.
Hvis det er kondens kan udlægges et tyndt isoleringslag.

Men det er korrekt at man skal være varsom med at lægge gulvtæpper på fugtige gulve.
Hej igen.. ja det kan jo diskuteres om det hjælper at ligge plastfliser .. jeg nemlig ikke sikker på at tæppet er åndebar nok..
så derfor ønsker jeg at hæve tæppet lidt fra beton... jeg har et hus fra 72 så ved det er normal grundfugts opstigning...
hvis jeg hæver det en smule via de plastfliser sørger jeg dermed at der er luftrum til cirkulation og dermed mit organiske materiale ikke har kontakt... hvid jeg udligger tæpper direkte er jeg sikker på at selvom tæppet er åndebart at den bløde gummihinde på tæppet smuldre med tiden ... plastfliser og tæpper giver også større comfort...

Mvh FM

Undgå Fugtskader.. Luft Ud !!

Jeg tror ikke meget på de plastfliser.
Hvis de skal skabe ventilation under gulvtæppet så er det ikke nok at tæppet er åndbart. Detr skal simpelthen være meget åbent i strukturen. Og uden gummibagside.
Derimod er jeg ganske sikker på at tæpper skal ligge på et TØRT gulv. Altså der skal udlægges fugtspærre eller isolering alt efter om der er kondens eller optrængende fugt.
Annonce
Tro ikke helt du kan se min konstruktion... jeg har en ganske alm betongulv som færdiglag i min garage... det er ikke opvarmet og jeg ønsker at tage lidt af det kolde gulv... jeg kan se når der står ting over længere tid så er det saltudtræk på beton der var eks tingenge har stået.. det er jo naturligvis alm grundfugtopstigning.. og de "fliser" jeg tænkerpå er ca 2cm tykke og med huller ligsom en slags måtte som nogen bruger for at skåne ryggen ..... nå de står og arbejder jeg har også set dem på terrasser så vandet stadig kan løbe af terrassen derfor huller i .. men helt enig ang tæppet helst uden gummi...

Undgå Fugtskader.. Luft Ud !!

Fint nok.
Men jeg har meget svært ved at se ideen.
Hvorfor ikke bare tætne det gulv således at der ikke forekommer fugtopstigning?
I stedet for at bruge penge på plastklodserne så lav en fugtspærring.
Men da du ikke kan være helt sikker på at der ikke kan dannes kondens, fordi der ingen isolering eri gulvet, ville jeg stadigvæk vælge et diffusionsåbent tæppe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis