El måler

Hejsa. Jeg har nu fået gang i min vindmølle samt grid tie inverter, og er nu nysgerrig efter hvordan man kan måle hvad jeg føder baglæns på nettet. Jeg har en Elmåler liggende (K420NNS) til 3x230/400v liggende, hvordan smider jeg den på som måler i et almindeligt 230 v net?
Mvh
Franz
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør du da selvfølgelig ikke selv, men lader el indstalatøren om !!
Sikke en dejlig forklaring, den for jeg styrtende meget ud af.
Jo jeg gør, for det er lovligt, da det ikke er en del af de faste installationer.
Og jeg gider ikke se på kommentarer der  ikke indeholder en forklaring, dem er der dæleme mange af. Vil hellere have et (hvordan) istedet for alt det andet møj.

Tak
Franz
Kan du ikke lide lugten i bageriet, o.s.v.
Hvor skulle jeg vide at det ikke var den faste instalation ???????????????????
Der bliver stillet mange møg farlige spørgsmål om netop EL af Klamphuggere 
 Dermed ikke sagt at du høre under den katagori
Jeg elsker lugten i bageriet.
Det er jo netop det, der er så mange herinde der bare danner deres mening ud fra spørgsmålet i stedet for bare at svare på det, og så komme med deres indvending.
Jeg ville nyder at få en vejledning fra dig, og i samme besked en kommentar om at man skal holde sig få øje om det er lovligt.

Det er jo det samme som at du spørger mig om din bil kan køre 200 km i timen, og jeg svarer at det er ulovligt. Hvad kan du bruge det til?
@ håndværkeren

Nu er det sådan at der er mange ting ved el, der er ulovligt at udføre selv............

Når det så er sagt ved vi jo godt at der er simple ting, som alligevel bliver udført af lægmand.

Så vil jeg da hellere give et godt råd så det bliver gjort rigtigt i stedet for bare at sige : det må du lade el-installatøren om !

Dit tilfælde kan jeg desværre ikke råde om - men jeg har lige fået monteret en varmepumpe i sommerhuset og i den forbindelse monteret en 1 - pol kWh måler i tavlen.

Jeg betalte vist ca. kr. 200,- for den - godtnok engros - men det er jo ingen herregård - og så er den din-skinnemonteret og fylder mindre end det halve af en 3 - pol automatsikring.

Jeg vil skynde mig at tilføje at jeg har årelang erfaring i el-tavler ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Jow EISOE men du ved også hvormeget jeg har fået på Møtsen, når jeg har rådet andre til, lige at gører sådan og sådan med EL.
Hehe, lige hvad jeg anede :-). Ikke en eneste forklaring på mit spørgsmål, men masser af (fy fy) og (gør det på en anden måde) :-).
Jeg kan ikke forstå at du (håndværkeren) for på møtsen hvis du forklarer hvordan ting gøres, og samtidigt gør opmærksom på faren omkring det. I kan allerede nu se hvor tråden går hen, laaaangt væk fra emnet. Og det er så typisk. Jeg lader tråden være åben, og håber på en vil komme med et konstruktivt indlæg, og så en eventuel advarsel om sundhedsskadelig og ulovlig karakter af mit fårehåndende.
Kan du ikke rigge en af de billige målere som man normalt bruger til at kontrollere elforbrug med (stikkontaktmodellen) så den vender modsat af normalt?
@franz

Nu er du ikke rimelig - men jeg skal da gerne lade være med at komme med flere indlæg for din skyld - jeg kom blot med et råd.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Både og @EISOE, du har jo på en måde ikke svaret mig, bare kommet med et andet råd. Men det skal tilføjes at det er en vinkel jeg har gang i. Men i og med jeg har en af de målere liggende ville det jo være rart at kunne spare de penge til en ny måler.
Til @akselj, det er en anden vinkel som jeg slet ikke har nævnt. Jeg har sådan en måler, men er bange for at brænde den af, da den jo er digital. Men, det burde jeg vel (måske) ikke være? Den er jo nem at vende stikkene på, som du selv påpeger :-)
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis