Isolerings valg af tagetage.

Hi Guys.

I forbindelse med at vi laver noget førstesal på hytten. Går tankerne på hvilken type isolering jeg skal bruge til at isolere taget med.

Jeg har fundet noget rockwool Flexi a-bats   145x570x980 mm til 109,-  pr pakke kunne det være typen jeg skal bruge. 

Tagfladerne løber op i 164 m2

Thanks Guys.

Dennis
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er i hvert fald en god pris du har fundet på Rockwool Flexi A

Alternativt kunne Knauf isoleringen, så er super behagelig at arbejde med specielt hvis det skal udføres indvendigt fra, men kræver at din isoleringskniv er skarp, da den er væsentligt mere sej at skære i.

Men er det helt ny 1 sal, eller bare udnyttelse af tomt loftrum.

For er det alligevel helt ny 1 sal, så står de nye spær jo så det passer til isoleringen, også er skære arbejdet jo minimalt.
Hejsa.

Dejligt med en så hurtig respons.

Det er en hel ny første sal. det vil sige at nå man får spærene fra fabriken så kommer de i mål til isoleringen, Herlig.

Det skal siges at det er en tømrer mester der har entreprisen. Jeg har bare påtaget mig at isolere selv og forsætte med det indvendeige.

Takker mange gange
Hvordan ser man at isoleringen er billig?
Det må vel handle om m2-priser og ikke pakkepriser!!!

Hejsa.

Det kan du have ret i.

Man kan vel samligene hvad en pakke koster andre steder. I det her tilfælde er der 2,23 m2 pr pakke. for 109 ,- til sammenligning skal Silvan ca. have 135.- for den samme pakke i morgen søndag "Momsfri Søndag"

Det kan man.
Men du kan ikke sammenligne med andre fabrikater på den måde, f.eks. Knauff eller Isover/Glasuld.
Og det er rigtigt at 48,88 pr. m2 for 145mm flexi-batts er en fin pris.

Men nu skal du jo være sikker på at spærene rent faktisk kommer til at stå så afstanden passer med battsbredden!!!
Annonce


Hejsa.

Det har du ret i Hpox. Den havde jeg ikke tænkt på angående andre ísolerings produkter.

Næste skridt vil være at finde ud af størrelsen på spærene, inden jeg køber mig fattig i isolering.

Er der andre isolerings typer, eller er det batts man bruger?

Thanks Guys.
Batts eller ruller. Men flexibatts har jo den kæmpefordel at de passer selv om afstandene mellem spærene alligevel kommer til at variere lidt.
Men nu siger du at du selv skal isolerer. Men det er vel først efter at der er lagt tag på?
I såfald er der jo god tid til at finde de eksagte mål når spærene er rejst?
Og hvis det er huset bag "slæden" var det nok lige en ide at, få undersøgt om murværket kan bære sådan et nyt tag.
Din tømrermester rejser jo sikkert de nye spær med ca. 1m c/c afstand, også passer det i bredden til isoleringen ja.

Umiddelbart vil jeg mene du får den bedste pris på kvalitets isolering, ved at købe Knauf isoleringen.

Du er lige på kanten nu René, til lovlig reklame
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis