Opbygning af bærende mur

De herrer
Har et par emner kørende, og tak for alle svarene indtil videre.

Det drejer sig om mit byggeprojekt, en tilbygning til et allerede opført værksted fra 1930erne. Jeg er kommet frem til at jeg vil have ydermure lavet i mursten, men jeg har et par spørgsmål - håber i kan hjælpe:

1: Hvilke mursten skal jeg vælge - de skal efter opførelse pudses op i Maxit 280

2: Opfører man ydermur FØR indermur, og er de begge bærende? (2 x mursten)

3: Er det markant billigere at lave et inder-træskelet, og også her er spørgsmålet om hvilken er den bærende - er det mursten eller trærammen? 

Jeg ville jo gerne have en dobbelt muret garage, men hvis træ+farmacelplader er meget billigere/nemmere (er ikke selv murer) er det jo at foretrække. 

4: Hvor mange mursten går der pr. M2 - og hvad skal man regne med at betale med kvittering for et arbejde på 3 mure (5m x 10m x 5m) 
Der skal være 3 vinduer og en portåbning. 

Mvh Carsten


 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af 02power på 04 mar 2011 21:35
De herrer
Har et par emner kørende, og tak for alle svarene indtil videre.

Det drejer sig om mit byggeprojekt, en tilbygning til et allerede opført værksted fra 1930erne. Jeg er kommet frem til at jeg vil have ydermure lavet i mursten, men jeg har et par spørgsmål - håber i kan hjælpe:

1: Hvilke mursten skal jeg vælge - de skal efter opførelse pudses op i Maxit 280

2: Opfører man ydermur FØR indermur, og er de begge bærende? (2 x mursten)

3: Er det markant billigere at lave et inder-træskelet, og også her er spørgsmålet om hvilken er den bærende - er det mursten eller trærammen? 

Jeg ville jo gerne have en dobbelt muret garage, men hvis træ+farmacelplader er meget billigere/nemmere (er ikke selv murer) er det jo at foretrække. 

4: Hvor mange mursten går der pr. M2 - og hvad skal man regne med at betale med kvittering for et arbejde på 3 mure (5m x 10m x 5m) 
Der skal være 3 vinduer og en portåbning. 

Mvh Carsten

1. Jeg ville vælge en rød blødstrøgen sten. Giver et pænt og holdbart resultat

2. Man opfører først indermur, så der kan laves opbukket pap. Som regel er det kun indermuren der er bærende

3. Det er det helt sikkert hvis du laver den selv.

4. Der går går 63 sten til 1 m2 mur og hvis det er og det dobbelte hvis det er med hulmur. Jeg er ikke klar over hvad det koster.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis