Utæt skjult tagrende...

Hej med jer.
Ja så går man en tur rundt om huset og finder hele 3 steder hvor det pisser ud med vand fra utætte tagrender. Så det skal jo helst laves inden ret længe....
Snakkede med en kammerat som havde lagt sådan nogle bakker i hans skjulte tagrende. Altså faktisk en ny tagrende i den gamle tagrende. Nogle der har noget info om dette produkt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
efetr min mening er en "foring" af gamle tagrender, kun et spørgsmål om tid og demed spildte penge. Specielt når det er skjulte tagrender, er risikoen for ødelagt træværk stor. Efter min mening, skift det hele ud - og få inddækningen væk.

 

Hvis der er utætheder 3 steder så er rådenskaben nok godt igang. :o)

Men man kan vist stadigvæk købe "Flashband", et bitumenprodukt som kan tætne tagrenden. Eller almindelig silikone hvis hullerne ikke er alt for store.
Hvis man laver en midlertidig tætning er der jo tid til at indlede en opsparing af kapital således det hele kan skiftes om føje tid.
Brug flashband eller lignende bitumenbånd med alu på den ene side.

Når du har fundet hullerne (findes normalt i bunden hvor pladen er bukket) skal du sørge for at omgivelserne er tørre.

Hvis pladen er varm klæber det meget bedre, jeg har brugt en varmeblæser.
Hvis du "fikser" utætheder med det djævelskab er det sidste mulighed før byt til nyt. En blikkenslager kan ikke hjælpe dig bagefter.

 Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

Sopm hpox skriver så har du sikkert allerede begyndende nebrud hvis det har stået på et stykke tid, skjulte tagrender er en meget uheldig konstruktion når man har utætte eller fyldte tagrender.

Du bør derfor overveje at få sat nye tagrender op, og meget gerne i den fobindelse få blotlagte dine tagrender, så risiko for råd og svamp formindskes.

Flashbåndet er som sagt kun en midlertidig nødløsning indtil tagrenden kan repereres eller uskiftes til ny.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis