Puch Maxi kompression

Hej!

Jeg har købt mig en meget fin Puch Maxi K, hvor motoren lige skal have sig en tur...

Jeg har pillet den af, og undrer mig over at jeg ikke synes der er ret meget kompression på...

Efter sigende skulle der være 70cc cylinder på, men når jeg tager fat i koblingen, drejer jeg den ubesværet rundt... kan da sagtens mærke hvornår den får kompression, men kan sagtens dreje den over punktet...

Er det normalt sådan, eller kan jeg godt forvente at cylinder og stempel er færdigt?

Jeg kan bestemt ikke gøre sådan på min Honda 45scooter på 50cc...

Men jeg ved bestemt heller ingenting om Puch Maxi

Den kørte ca 50km/t inden den blev skilt af... med original kaburator og studs.. Og trak egentlig fint nok
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske et par nye stempelringe kunne gøre noget ved det.
thansen har nogle dele til puch maxi. (næsten hel knallert dov uden stel.

du kan kigge ind til puch klub. der kar de originale ressave dele.
men i "knallertbutikker"(scooterhandler red.) er er  lidt af en høstak finde nålen i.
(original ressave dele)
Det lyder lidt mærkeligt at der ikke er mere kompression på, også lidt mærkeligt den ikke kører med end 50 med 70cc, men det skyldes nok standard studs/karburator og sikkert også standard udstødning. Men hvis den starter og kører fint så er der jo ikke så meget at komme efter.

Mht. original cylinder, tjek www.puch.dk eller www.scooter-dele.dk - Evt. den blå avis på nettet hvis du er til lidt brugt.. Men en uoriginal cylinder er altså også fin kvalitet

 

puch maxi cylinder er hårdforkrummet aluminium.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis