Brugt brænder + olietank

Vi overvejer kraftigt at investere i en ny (brugt) brænder samt tank.

Grunden til det skal være brugt er at vi har erfaret man kan få næsten nye produkter til rigtig gode priser, samt vi ikke ved hvor mange år vi skal have det inden vi evt. skifter til anden varmekilde.

Jeg har dog hørt flere sige man skal være opmærksom på flere ting; bl.a. skal man højst sandsynligt skifte til dyser der passer til det gamle fyr den nye (brugte) brænder skal sidde på.

Andre ting jeg bør/skal være opmærksom på?

Og hvad med hensyn til tanken (det er en flad type - jeg har ikke set den før jeg faldt over den i annoncen) - noget man skal være opmærksom på der?

Tingene er højst et par år gamle.

Med venlig hilsen

 

Lars F.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Du skal passe på ikke at give for meget for det, der bliver snart forbud mod nyinstallering, og går det som de truer, så skal du bruge andet end olie efter 2017.. Så pas på med ikke investere for meget i det..

Husk at der skal være certifikat på tanken, ellers må du ikke opstille den..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af kamb på 04 mar 2011 07:50
Hej,

Du skal passe på ikke at give for meget for det, der bliver snart forbud mod nyinstallering, og går det som de truer, så skal du bruge andet end olie efter 2017.. Så pas på med ikke investere for meget i det..

Husk at der skal være certifikat på tanken, ellers må du ikke opstille den..

Hej "kamb".

Mange tak for svaret. Det var lige sådan noget viden med bl.a. certifikatet jeg var ude efter, så man ikke gør noget forkert der :-)

Og ja, jeg har også tænkt det ikke må koste for meget, netop af de grunde du nævner (hvis de får held med deres planer).

Hvad med selve brænderen, hvad skal jeg være opmærksom på der, andre der ved noget? ;-)

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Det er noget med at der er kommet nye regler fra d. 1-1-2011 så du skal kontroler om brænderen overholder disse. Mener at du kun må opsætte en konderserne kedel nu.
Skrevet af CRHansen på 04 mar 2011 09:09
Det er noget med at der er kommet nye regler fra d. 1-1-2011 så du skal kontroler om brænderen overholder disse. Mener at du kun må opsætte en konderserne kedel nu.


Jep - Men hvis han kun skifter brænder er der ikke noget problem.. Så vidt jeg er orienteret :-)

Men ved udskiftning af kedel, skal den være kondenserende..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Et godt link:

http://www.kk.dk/Borger/Miljoe/Olietanke/EtableringEllerUdskiftning.aspx

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Annonce
Tak for yderligere info - jeg tager et kig på det ;-)

Og ja, det er kun brænderen der er tale om :-)

Med venlig hilsen

 

Lars F.

Skrevet af kamb på 04 mar 2011 07:50
Hej,

Du skal passe på ikke at give for meget for det, der bliver snart forbud mod nyinstallering, og går det som de truer, så skal du bruge andet end olie efter 2017.. Så pas på med ikke investere for meget i det..

Husk at der skal være certifikat på tanken, ellers må du ikke opstille den..

Det bliver rigtigt spændende at se, hvordan man vil tvinge en masse mennesker til noget de reelt ikke har økonomi til. . . . . .Her hvor jeg bor er der hverken naturgas eller fjernvarme i miles omkreds.

iøvrigt synes jeg det er noget af et paradoks at jeg er blevet tvunget til at udskifte min gamle olietank for derefter at få at vide at mit oliefyr er yt?

Jeg tager fremtiden med sindsro.

/Kent.
Ja, der skulle være åbning for dispensation, såfremt der ikke er gas eller fjernvarme i området.. - men den er jo ikke hverken forhandlet eller bragt til behandling, så det er kun et foreslag pt.

Jeg har selv naturgas, så jeg bliver ikke ramt, men min gamle mor har lige købt ny tank og har heller ikke andre muligheder.. Bortset fra brænde/pillefyr, men det kan man vist ikke forlange at folk skal købe..

Hvis man endelig vil gøre noget, så fjern afgifter på biodiesel, rapsolie osv.. så var der et reelt alternativ til fyringsolie..

Eller gå linien ud, alle over på elvarme/varmepumper, og så et stort kernekraftværk der kan levere til alle.. Slut prut..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af kamb på 06 mar 2011 19:44
Ja, der skulle være åbning for dispensation, såfremt der ikke er gas eller fjernvarme i området.. - men den er jo ikke hverken forhandlet eller bragt til behandling, så det er kun et foreslag pt.

Jeg har selv naturgas, så jeg bliver ikke ramt, men min gamle mor har lige købt ny tank og har heller ikke andre muligheder.. Bortset fra brænde/pillefyr, men det kan man vist ikke forlange at folk skal købe..

Hvis man endelig vil gøre noget, så fjern afgifter på biodiesel, rapsolie osv.. så var der et reelt alternativ til fyringsolie..

Eller gå linien ud, alle over på elvarme/varmepumper, og så et stort kernekraftværk der kan levere til alle.. Slut prut..

Der er meget mere end en åbning for dispensation. Man, regeringen uanset farve,  kan ikke tvinge mange boligejere til først at udskifte deres olietanke for derefter at sige at samme boligejeres oliefyr er yt.  Det er en dødfødt tanke.

Selve tanken om at alle skal over på elvarme/varmepumper er snotdum. Elvarme/varmepumper er jo ikke vejen frem. Det vil stadig påføre mange boligejere en helt urimelig udgift, som flertallet ikke vil have råd til.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis