Ååååååh stakkels dig.Jeg håber du har et solidt ferie buget.Nå det går jo nok.Nu skal jeg kigge i vores log bog og se om der er noget jeg kan anbefale.Det kommer jo an på hvor lang tid du har at sejle i.
I Olbia er bykajen gratis,men selvfølgelig ikke stille og exotisk,men til indkøb er den fin.
I bugten syd for Portisco havn,kan man ankre gratis,men pas på, vi mistede et anker i en kæde på bunden.På maddalena,SE er der en havn,ved en dæmning til Caprera,der betalte vi 66€ pr.døgn i Juli,vi handlede dem ned fra 70€.
Cala Portese har en fin ankerbugt,hvor der også er bøjer.det kostede i juli 15 50€ pr.døgn til nationalparken.Vi var så naive at tro at det gjalt over hele nationalparken,så vi viftede med vores kvittering hvergang der kom en gummibåd for at kræve "havnepenge"det gik ikke hele tiden, men man har jo lov til at være uvidende,så længe det går.I den nordlige ende af samme bugt er der også en dejlig ankerplads,men den er meget lille og vi fik aldrig plads.På vestsiden af Maddalena er der en ankerbugt:Cala Francese også nationalpark med betaling.PÅ nord kysten er der 2 fine ankerpladser med bøjer,det var i Cala spalmatore de ville have 80€ for 1 nat,eller 40€ for en dags leje.
Mellem øerne Budelli,Razzoli og Santa Maria er der mange både der ankre.Vi syntes der så lidt overbefolket ud så vi har ikke været der,bare sejlet forbi for at se The Pink Beach,der ikke er lyserød hvis man ikke ved det på forhånd.Porto pollo på Sardinia siden har også en fin ankerplads,men i juli er der mange både.Ud for Palau er der bøjer,de var gratis indtil 1/8.Der er ikke plads til gæstebåde i havnen,men man kan sejle ind med en dingy.Er du helt vild ved muffen kan du sejle til milionærenes paradis i Porto Cervo.Der var tidligere gratis at ligge for anker,men vi hørte at de er begyndt at kræve betaling ,der også.
Vi ønsker dig en god ferie.
PS.skal man have en bøje skal man være der når de andre sejler,mellem 9-11.